woensdag 19 januari 2011

I stand corrected II

Zo af en toe hoor ik ook nog wel eens van mijn meer kritische lezers.Dan gebruik ik in mijn enthousiasme weer eens een geheel verkeerde term.Ik laat mij daar graag in corrigeren. ( zie I stand corrected )

Zo ook in mijn mooie schrijfsel over de tijd. Daar zei ik dat tijd een metriek stelsel is, maar dat klopt natuurlijk niet, want een metriek stelsel meet met de *meter*. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen, en zo heb ik het een stukje later in het stuk ook benoemd, dat het een meetbaar *stelsel* is. De tijd verloopt altijd hetzelfde. In iedere minuut zitten zestig seconden, en in ieder uur weer zestig minuten. Iedere minuut weer, ieder uur opnieuw. Dus dat de tijd de ene keer langer lijkt dan de andere keer is eigenlijk niet mogelijk.......
Ik schrijf graag, ik schrijf ook veel, maar ben en blijf maar een amateur. Input is altijd welkom

Tip van de dag: Blijf kritisch


Geen opmerkingen:

Een reactie posten