dinsdag 18 januari 2011

Tijd

Mijn gedachten huppelen weer ......

Wat is dat toch een mooie constructie hè, tijd.Sommige tijd zijn we dol op ( vrije bv!) en andere misschien iets minder ( werk?!?!?) En de ene keer gaattie snel, en andere keren lijkt hij te kruipen.

Ik heb overigens wel het gevoel dat naarmate ik ouder wordt de tijd steeds sneller gaat. Kan natuurlijk niet, want het is een metriek stelsel, maar toch. Komt dat omdat ik langzamer word, en derhalve langer over dingen doe?

Ik weet wel dat tijd niet mijn sterkste punt is. OP tijd komen bv. Ik kan stelselmatig vijf minuten te laat aankomen op mijn afspraken, dan zou je toch eigenlijk denken dat ik ook stelselmatig op tijd zou moeten kunnen komen, als ik simpelweg vijf minuten eerder vertrek! Maar zo werkt dat niet Ik heb al vele manieren daarvoor bedacht, maar geen van alle lijken ze te helpen. Zorgen dat ik plenty in time klaar ben werkt niet, want dan heb ik nog net even tijd over om ... te doen, waardoor ik dus net weer even te laat vertrek en alsnog me naar die net vijf minuten te laat haast... En precies op tijd klaar zijn... Nee dat werkt ook niet, want dan belt er wel iemand, of vergeet ik het licht uit te doen, en moet ik nog terug naar binnen. Derhalve staat geen enkele van de klokken die ik gebruik ( ik noem er een paar-die in de kamer, mijn wekker,mijn telefoon, die op mijn scooter....) op de echte juiste tijd. Zo hoop ik dan toch eindelijk ergens eens die vijf minuten terug te vinden, die ik Youknowwho weet waar ooit ergens kwijt ben geraakt!

Maar ja, we kennen hem allemaal hè: Wie geen tijd heeft, kan er niet mee omgaan. Wie dat precies gezegd heeft kan ik helaas niet vinden, maar dat was wel een wijs persoon. Bovendien geloof ik niet zo in het zinnetje: Daar heb ik geen tijd voor. Nee, je maakt er geen tijd voor ( vrij) Waarschijnlijk vind je andere dingen belangrijker, of leuker, of noodzakelijker. Alles in het leven is een keuze. Dat maakt het leven er niet altijd leuker op, want kiezen is moeilijk........ En soms is het ook eigenlijk wel eens leuk dat je niet direct tijd hebt om dat te doen wat je eigenlijk leuker vindt. Dan heb je nog iets om naar uit te kijken.Bovendien kreeg ik vandaag van dagelijkse gedachten nog een leuke gedachte die over tijd gaat:
 
Of iets verspilde tijd is, hangt af
van wat je met de ervaring doet.
 

Tijd... Iets universeels, afmeetbaars, en toch kan het voor iedereen een hele andere betekenis hebben. Jammer genoeg kunnen we het niet aan een ander geven. Want sommige mensen hebben het in overvloed, terwijl anderen er altijd te kort aan lijken te hebben.En toch kun je je tijd aan een ander schenken. Door bv op visite te gaan en tijd te nemen voor diegene. Te luisteren, of misschien een boodschap doen, of wat dan ook.

Tip van de dag: Neem de tijd voor dat wat jij belangrijk vindt

1 opmerking:

  1. Ik had het niet beter kunnen zeggen ;-) En je tip van de dag ? Zou ik wel willen, maar ik heb er geen tijd voor hahaha. O nee ... zo werkte het niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen