maandag 24 januari 2011

Hoezo controlefreak?!?!?

Schreef ik vrijdag nog dat het mij helpt om precies te weten wat er nou in mijn lijf gebeurt met die hormonen, weet ik het nu even niet meer zo zeker.Goed, ik weet nu precies wat er gebeurt, ik weet nu ook wat ik er zelf mee moet, maar ja, of ik daar nou zo goed in ben, dat is vers twee. Want eigenlijk moet ik dus die *pauze* in laten gaan. Eigenlijk moet ik dus eens even ophouden met "ik moet" Tuurlijk, er zijn zaken die de kwaal verergeren. Slechte levenshouding ( denk aan voedingsmiddelen enz), maar nog veel belangrijker, stress! En dat laatste heb ik van het weekend weer plenty veroorzaakt, door maar door te piekeren hoe ik meer vat op de situatie zou kunnen krijgen.

Niettttt dus. Zoals ik al zoooo vaak heb gezegd tegen  mijzelf in mijn blog. LOSLATEN! En hoe moeilijk vind ik dat op een schaal van één tot tien? Ehhhh, elf Maar misschien is het bij mij wel zo, en daar houd ik me dan maar een beetje aan vast, dat ik moet weten wat ik los moet laten, en dat weet ik in de theorie dan in iedergeval wel nu. En ondanks dat mijn koppetje iedere keer als ik wakker werd op volle toeren werkte, en volgens mij ook als ik sliep ( en helaas volgens mij niet in een gezonde REM-slaap, maar in een half slapen/half waken toestand) toch word ik al iets monterder wakker dan anders merkte ik vanmorgen.


Wishful thinking? Misschien toch al de vitamine, die een beetje hun werk gaan doen? Ik weet het niet, maar het voelt wel goed, dus laat me daar dan voorlopig maar even van genieten. En dan moet ik nog iets moeilijks doen.... Een lijstje maken. (Ik hoor het jullie allemaal al zeggen, Daar ben jij toch zo dol op, lijstjes!) Maar deze keer een lijstje van dingen waar ik energie van krijg ( niksssss) en dingen die me energie kosten ( allessssss) Met moeite heb ik eindelijk één ding op het lijstje weten te zetten waar ik energie van krijg: Naar de Bios gaan. Maar ja, dat kan je natuurlijk ook niet iedere en de hele dag doen

Maar ik ga dapper door. Nu ik weet wat ik heb, weet ik ook wat ik los moet laten. En ik vertrouw mezelf. Ik kan het, ophouden te proberen overal vat op te hebben. Nog even, en ik slaap wel weer een hele nacht door.....Maar zo over het geheel gezien, ben ik best tevreden op het ogenblik. Ik zie de humor weer van de dingen die op mijn pad komen. Dan ga ik nu iets doen waar ik energie van krijg. Lekker muziekje opzetten en meezingen!Met wie? Brendan Perry, oa dit nummer!

Tip van de dag: Wat kost jou energie en waar krijg je energie van?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten