zondag 9 januari 2011

Winterslaap

Vandaag was er (eindelijk) weer eens een blog van Stukje bij beetje. Ik merk overigens dat alle bloggers ( haha, het zijn er wel 5!) die ik volg op het ogenblik niet zo heel erg actief zijn. Zou het in de lucht zitten. Ben ik niet de enige die tijdelijke *moe* is van alles?Ik heb er maar moeite mee het leven vast te pakken met mijn normale enthousiasme. Het lijkt wel of ik blind ben, gevoelloos. Tjonge, ik kan het zelfs amper uitleggen. Heel af en toe schiet er nog wel eens even een gedachte door mijn hoofd, waarvan ik denk: "Dát moet ik bloggen" Maar A: is het maar heel af en toe, en B: ben ik het helaas weer vergeten tegen de tijd dat ik ook kan bloggen.

Numb. Mooi woord, maar ik ben dan ook absoluut verslaafd aan Engels. Maar zo voel ik me. Of doe ik gewoon mentaal aan winterslaap? Het lijkt wel of er niets echt binnenkomt. Hou me ten goede, er zijn echt nog wel dingen waar ik van geniet. Zoals vorige week zondag, lekker wandelen op een mooie dag. Enne, een stuk platvloerser, twee series van True Blood achter elkaar kijken  ( hoezo verslavend?!?!?) Enne, heerlijk naar de sauna met dochter, als verjaarscadeautje voor mijn arme überoverbezette dochter ( school, stage, werk én training voor drugsbegeleiding  op party's van de Bouman, enne dan is ze nog verliefd ook....) Zo druk dat ze het vieren van haar verjaardag pas in februari kan realiseren.

Dus het is niet zo dat ik helemaal niets doe. Helaas laat het menszijn geen echte winterslaap toe, maar misschien heeft mijn onderbewuste er een eigen oplossing voor gevonden. Maar moet ik me daar dan ook zo *numb* bij voelen?!?!? Alsof er niets werkelijk aankomt.Alsof alle levenslust uit me weggezogen is, op die kleine momentjes na, waarna ik me echter weer totaal uitgeput voel.Zelfs van een heerlijke totaal relaxende dag sauna.

Zelfs tijdens het schrijven van een blog ontslippen me de gedachten. Tijdens het schrijven denk ik, dan moet ik straks dat schrijven, en laat ik dus nu al niet meer weten welke briljante gedachte dat was Kun je te moe zijn om je eigen gedachten vast te houden? Het lijkt er wel op.

Maar goed, vandaag is het weer zalig weer, dus ik ga ( dat wil ik perse!) nog heeeeel even iets aan mijn huishouden doen, en dan lekker naar buiten. Frisse lucht, da's vast goed om (mentaal) wakker te worden....

Tip van de dag: Ontwaakt! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten