vrijdag 14 januari 2011

Boeken en films

 " Oooo, lekker, het regent" was zo;n beetje mijn eerste gedachte toen ik vanmorgen wakker werd. Dat was om te beginnen al negen uur, wat voor mij vrij uitzonderlijk is. Om dan voor de eerste keer wakker te worden hoor, lig er, zeker op de vrijdag wel vaker tot die tijd in Maar goed, het regende, en dan vind ik in bed liggen extra lekker, dus ik heb me zalig nog een keertje omgedraaid En toen ik dan echt wakker werd heb ik mijn e-reader gepakt. Het regende toch, dus waarom niet! En toen m'n boek nog niet op was, maar mijn bedzin wel, ben ik heerlijk verhuisd naar een heet bad, en heb ik daar mijn boek uitgelezen.

Ik heb nu alles wat er van de Twilight Saga geschreven is gelezen, inclusief de *partial draft* Midnight Sun, die Stephanie Meyer uiteindelijk zelf via haar site vrijgegeven heeft, nadat diverse versies ervan op zeer onrechtmatige wijze op internet verschenen waren. Ik weet het, ook ik lees illegaal, maar als ik haar verhaal daarover zo lees, dan schaam ik mij daar eigenlijk best voor Vandaag dan dus Het korte tweede leven van Bree Tanner uitgelezen. Voor degenen die de twilight Saga kennen, zij was één van de vampieren die door Victoria geschapen waren om haar oorlogje tegen de Cullens te voeren. Super geschreven, zoals de schrijfster zegt, soms krijgen bijfiguren ineens zelf een gezicht. Wel jammer dat je van te voren al weet dat ze dood gaat, want dat stond natuurlijk al vast. Maar een intrigerend boek.En dacht ik nu alles betreffende de twilight Saga gelezen te hebben, struikelde ik vandaag ineens over weer een ander boek, Niet van Stephanie Meyer, maar van Dan McGirth, Sarah Palin Vampire hunter ( Vampire hunter Palin and her team visit Twinkle, Oregon a tiny town with a big vampire problem. For teenage Stella and her undead boyfriend Edmund (not to mention werewolf Jake) life--and unlife--will never be the same! A madcap mix of humor, horror, and wild guns-blazing vampire-fighting action!) Dus ik vrees dat ik nog even aan de twilight verwante boeken vast zit! 

Verder heb ik gisteren eindelijk weer eens gebruik van mijn Pathé pas kunnen maken, en twee zeer aan te raden films gezien. De eerste was The Loft. Een Nederlandse film, al zou je dat aan de titel misschien niet direct zeggen. Een perfect in elkaar zittende thriller.
 
En als tweede, een film van heel andere orde, The way back. Het indrukwekkende waargebeurde verhaal van zes gevangenen uit Siberië ( ten tijde van WO II) die de ontsnapping wagen.  Mooi verfilmd, al kon hij me niet tot tranen roeren. Ik weet niet of dat de bedoeling was, misschien ook niet. Ik was aan het einde van de film wel ontzettend onder de indruk, en vond persoonlijk dat het niet al te zeer uitmelken van de zware omstandigheden onderweg de film des te indrukwekkender maakte. Al dachten de recensenten daar uiteraard heel anders over. Ik vind het juist wel prettig als er ook nog wat aan je eigen verbeelding over gelaten wordt, dan kan je na de film eventueel nog even lekker door discussiëren of filosoferen.
En dan draait er nog zoveel goeds, dus hoop binnenkort toch nog wat tijd vrij te hebben voor meer biosbezoek!

Tip van de dag: Maak ook van een regendag iets moois 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten