woensdag 26 januari 2011

Kleine cadeautjes

Ik kan me blijven verbazen. En dat doe ik graag, me verbazen.Bij mij staat  me verbazen doorgaans voor iets positiefs. Een soort verrassing. Weer iets nieuws geleerd, gezien, of een  klein cadeautje van het lot, een grapje van het leven. En op grapjes ben ik ook dol, want daar kan ik dan weer om lachen. Soms een (innerlijke) glimlach, bv om een cadeautje van het lot, of een dikke grijns of zelf schaterlach, omdat dingen net even anders gaan dan je verwacht.

Zo verbaas ik me heel vaak over mijn medemens. Soms zit je zo vastgeroest in je eigen denkpatroon, dat je heel verbaasd kan zien dat mensen heel anders op iets reageren dan jij. En dan ga ik proberen te zien waarom een ander het zo anders ziet. En daar komt een stukje verbazing bij kijken, en verrassing. Ja, zo kun je het dus ook bekijken.

En ik kan het heel grappig vinden als ik merk dat het *lot* zich weer eens inspant om dingen net ff anders te doen dan anders. Klein voorbeeldje. Ik weet niet hoe het komt, maar ik ben meestal degene die het laatste velletje van de rol trekt. Ja, die rol, de Wc-rol!Niet alleen thuis, maar eigenlijk overal. En omdat ik nogal een zeikerd ben ga ik vaak naar toilet, dus overkomt het me echt heel dikwijls. Bij vrienden, bij klanten, bij gelegenheden ( denk restaurant, zwembad e.d.) Geen probleem op zich, want meestal heeft iedereen wel reserve hangen/liggen/staan, dus frommel ik gelijk een nieuwe rol in de houder, ( KMGP ) Maar goed, deze week getroost het lot zich veel moeite om te laten zien dat het echt ook anders kan. Overal waar ik naar toilet ga, is net een nieuwe volle rol opgehangen! Dan moet ik dus al weer lachen....

En zo heeeel soms, kan ik ook mezelf verbazen, dat zijn denk ik nog wel de mooiste momenten. Mijn dochter belde me op: "Mam, straks nog een biosje?" En schreef ik laatst al dat bios zo'n beetje het enige is waar ik momenteel energie van krijg( niet waar trouwens hoor, heb al meer dingen verzonnen, zonnetje bv ) heb ik mezelf verbaasd, door heel goed naar mijn lijf te luisteren, en netjes "Nee, ik laat het maar een keer voorbij  gaan" te zeggen. Weer slecht geslapen vannacht, beetje dikke keel, ietsje warm voorhoofd, terwijl ik het juist ontzettend koud heb. Beter keertje vroeg in bed duiken. Kan ik aankomende dagen, als dat zonnetje inderdaad zoals beloofd gaat schijnen, er lekker van genieten en een stukje gaan scooteren, of een wandeling maken.....En daar is die dikke grijns dan hoor. Niet alleen heb ik mezelf verbaasd, maar ben ik ook trots op mezelf. Luisteren naar m'n lijf, en verstandig zijn. Ik leer het nog wel 

Tip van de dag: Verbaas jezelf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten