zaterdag 8 oktober 2011

They're back!

 Wow.

Daar moest ik even mee beginnen.Wie er terug zijn? Kayak natuurlijk. Gisteren naar de eerste show van de nieuwe tour geweest. Laatst wel geschreven dat ik de nieuwe cd binnen had, maar eigenlijk nergens meer geschreven wat ik er nou van vond. Dat heeft eerlijk gezegd twee redenen. De eerste ligt tamelijk voor de hand, alle bezigheden met de keuken. De tweede misschien iets minder. Ik had nl hier en daar wat moeite met de cd. Er staan een aantal absoluut ouderwets geweldige Kayaknummers op, maar ook een paar liedjes, waarvan ik echt dacht: "Jeetje, is dit echt Kayak?"

Zo erg zelfs dat ik de de -happy-happy-songs noem. Tja, niet alles kan helemaal goed zijn natuurlijk, en soms moet je gewoon ff beetje wennen aan bepaalde nummers, maar ja, daarom dus nog geen echte *recensie* van de cd.

En gisterenavond dus het concert.

Nog maar een keertje...

Wow.

Ze zijn echt weer helemaal terug hoor.Kick of met Hunter and Prey, prima nummer om de boel lekker op gang te krijgen, gevolgd door Credible Lie.Ik had even het gevoel dat ze elkaar weer moesten vinden. De samenhang was er heel in het begin niet echt, naar mijn gevoel, maar dat werd gaandeweg gelukkig wel anders. Als vanouds was de chemie er weer.

Bij het concert werd het me weer duidelijk. Sommige nummer moet je gewoon live horen! Maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen, dat zelfs dat voor ene heel enkel nummer niet opgaat. En laat dat nou net het nummer zijn dat Kayak uitgekozen heeft als single ( of maakt de band dat niet zelf uit?) Sorry, sorry, sorry, maar hoe goed mijn leven op het ogenblik is, Life Is Good kan echt mijn muzikale hart niet sneller doen slaan.

De setlist was even verrassend als geweldig. Nooit gedacht dat Edward Passing Clouds zou zingen. Zoals wel vaker, een nummer van hem dat gelijk zo'n beetje mijn lievelingsnummer wordt ( Zoals bv Circles in the Sand, wat ik ook zoooo graag eens live zou willen horen!) Ik heb weer diverse malen met flink kippenvel op mijn armen gestaan.

Leuk trouwens om weer oude bekenden onder de fans aan te treffen. Zo lijkt het net een gezellig feestje. Lekker samen met elkaar heerlijk vals alle nummer mee staan zingen, en de grootste lol hebben. Lekker discussiëren over wat je van de nieuwe dc vindt Grappig om te horen, dat een nummer wat ik wel erg goed vind, dat een ander daar erg aan moet wennen, en het eigenlijk niet echt een Kayak nummer vindt. Zo zie je maar, over smaak valt niet te twisten.Overigens ook nog een nieuwe fan gecreëerd, dochter was nl mee deze keer.En Kayak heeft het weer helemaal voor elkaar hoor. Op deze muziek krijg ik als vrouw zelfs de neiging luchtgitaar mee te spelen!

Kortom, alles bij elkaar een verdiend denk ik ook na zo'n lange tijd en laatste drukke week hard klussen!

Tip van de dag: Als je een muzikaal lekker avondje wilt, Kayak tourt nog een poosje in het rond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten