zaterdag 15 oktober 2011

Paddo's

Vandaag eindelijk dat herfstuitje gemaakt. Als afsluiting van de vakantie heerlijk weggeweest. Ook de camera mocht weer eens mee, dus het wordt meer een stripverhaal.


Eerst op de scoot  de buurt een beetje bekeken.Ik zat lekker achterop, met de camera in de hand, dus kon ik me uitleven.

Mooie weggetjes



Leuke optrekjes die ook nog eens te koop staan....



En tussen de bossen door ook eindeloze velden met mooie boerderijen.



De velden gingen we trouwens bekijken, om te zien of ze al leeggehaald waren, omdat Vriend staat te popelen om weer eens te gaan piepen(zoeken met de metaaldetector).



Onderweg kom je genoeg leuks tegen, zoals die mooie roofvogel...



Of een schattig hangbuikzwijntje.....

Maar we gingen natuurlijk voor een wandeling in het bos. De keuze was gevallen op het bos rond de Loenense waterval.Ook een heerlijke speelplek voor kinderen en honden.

Het liefst goed voorbereid, met de laarsjes al aan, 
gezellig met Oma op stap.


Maar het wil nog steeds niet echt herfst worden, de blaadjes werken nog maar nauwelijks mee.Alles ziet nog vooral GROEN.

Als je goed kijkt zie je de herfst heeeel voorzichtig beginnen.



Met hier en daar een blaadje....

Maar ja, als je even later gewoon nog een maaltje bosbessen vindt...




Lekker snoepen in het bos.

Echt waar, handen vol!



Dit begint ietsje meer op herfst te lijken...

En wat meer dan wat ook herfst roept, zijn de vele paddenstoelen die je tegen komt. In zo'n klein stukje bos kom je al heel veel soorten tegen. Te veel om hier allemaal te plaatsen. Helaas kan ik hier echter niet uploaden naar mijn webshots, dus dat doe ik als ik weer thuis ben.Hier een klein (?!?!?) voorproefje van alle mooie paddenstoelen....


Uiteraaaard eerst de populaire vliegenzam ( en zo'n beetje de enige waar ik ook de naam van ken!)




Een kusje uit het bos 


En zo kan ik nog veel langer doorgaan, maar ik zal de rest van de prachtige paddenstoel foto's in mijn bestaande webshots map zetten. Liefhebbers kunnen dan altijd nog kijken, en dat is zeker de moeite waard, want er zitten echt super mooie foto's tussen 

Overigens is het leuke op zo'n dag, dat je soms van die leuke ontmoetingen hebt.En is dat niet één van de dingen, waar Hetlevenisleuk om draait? Ik werd opgemerkt, omdat ik zo ehhh enthousiast paddenstoelen liep te fotograferen. "Zie je nou wel dat er nog meer van zulke mensen zijn"Of zoiets hoorde ik, en toen hebben we denk ik bijna een half uur gezellig staan kletsen.Wat foto's al laten zien, en ervaringen uitgewisseld. 

Vanaf hier: Ik hoop dat je ooit je boek maakt, gewoon ervoor gaan!


En zo'n heerlijke herfstwandeling kan natuurlijk maar op één manier afgesloten worden. Met een lekkere herfstbok!


Weer thuis terug moesten we er toch nog even uit, om en klein boodschapje te doen. Toen schoot vriend nog te binnen dat hij tijdens zijn werk, midden in de wijk, ook nog twee super grote prachtige paddenstoelen had gezien, dus sluit ik daar mee af....


Tip van de dag: Leuk heeft vele gezichten!

2 opmerkingen:

  1. Hallo Irene,

    Mooie pics geschoten.
    Eentje is niet "aanwezig".
    Vergeten te uploaden soms?

    Geen kritiek, hoor.

    Interannet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bij mij staan ze er wel allemaal.... Thnxxx voor compliment :-)

    Irene

    BeantwoordenVerwijderen