zaterdag 22 oktober 2011

Mijn nieuwe trots

Wauw, het heeft even geduurd, maar eindelijk.

De keuken is af!!!

Wat misschien een beetje jammer is, is dat ik helemaal geen foto's meer heb genomen van hoe de keuken nou was voor we er aan begonnen zijn, maar ik heb er nog ééntje gevonden die redelijk weergeeft hoe de situatie was. herinneren jullie hem nog?


De grootste ruimte opslokker waren we hier al aan het afbreken, het halletje. Verder is op deze foto het beste de oude situatie en kleurstelling nog te zien. Fris geel, met steenrood en wit. Tja, dan is het nu wel even heeeeel anders geworden.Voor degenen die de hele soap gevolgd hebben, die wisten eigenlijk al wat de kleur van mijn keuken was. In het begin heb ik een demoplankje gehaald en hier op het blog laten zien. Maar goed
wat de verdere kleurstelling was, dat heb ik idd een beetje geheim gehouden, en bovendien ben ik halverwege het hele gebeuren ook nog eens veranderd. Maar hier istie dan eindelijk hoor...

Tadááááá


Wat zeg je je kunt het niet goed zien? Ooo, te veel tegenlicht.Goed, dan komt hier de echte reportage



Het blijft lastig, om in zo'n kleine ruimte een overzichtsfoto te maken, dus in stukjes en beetjes.




En de overkant, nu lekker ruim, omdat het halletje weg is.(Als je op de foto's klikt, dan zie je ze wat meer gedetailleerd )


De keuken is dus prachtig metalic ocean blue, met aluminiumkleurige zijkantjes. Waardoor de  RVS koelkast en mijn eerste cadeau voor de keuken ( van mijn dochter voor mijn verjaardag!---> de don't touch me afvalbak!) goed bij uitkomen.

Vriend verraste me ook al gelijk met een cadeau,ook al goed bij de keuken passen.!Mijn ouderwetse frituurpan kon in zijn ogen geen genade vinden. Veiligheid voor alles!

En de grootste verrassing van alles was natuurlijk dat ik paars bij de keuken heb gekozen.In de eerste instantie een prachtig behoudend lichtblauw behangetje uitgezocht, maar uiteindelijk vond ik het toch te ehhh saai. dus dit flitsende behang én ongelofeloze paarse deuren! Helemaal zelf geschilderd!Bij deze kleuren pracht een mooi zilverkleurig zeil, niet té glimmend en het is een prachtig geheel geworden.

 
En uiteraard alles glimmend gepoetst. Zelfs de afwasborstel, vaatdoek handzeep en afwasmiddel zijn in kleur.

Iedereen die me een beetje kent weet inmiddels dat ik echt niet zo'n huisvrouw ben, maar de cliché gaat maar weer eens meer dan op. In een nieuwe glimmende ( en niet te vergeten net in en opgeruimde) keuken gaat dat allemaal een stuk beter. Iedere avond poets ik braaf mijn gasstel schoon en iedere ochtend verdwijnen eventueel op het aanrecht terechtgekomen glaasjes netjes in de vaatwasser. Doekje over het aanrecht en voilá keuken weer glad. Staat de vaatwasser vol, dan ruim ik zelfs die nog even leeg, want dan kan wat er nog staat er tenminste gelijk in.

De keuken is klaar, en ik ben er voorlopig ook even klaar mee. Het klussen dan. Gelukkig heeft de wateroverlast van afgelopen week geen schade aan mijn laminaat gedaan, zodat ik dat voorlopig gelukkig kan laten liggen. Ik ben even uitgeklust 

Tip van de dag:Klussen is leuk. Er mee klaar zijn nog veeeeel leuker 

3 opmerkingen:

  1. Prachtig mooi geworden !! Kun je trots op zijn, want veel heb je natuurlijk helemaal zelf gedaan. Top (en hulde aan alle helpers natuurlijk LOL)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou je hebt ons lang in spanning gehouden maar het resultaat mag er zijn.

    Mocht je denken nu ga ik ff in mijn nieuwe keuken een lekkere maaltijd in elkaar zetten.

    Ik kom graag proeven.

    Greets DDQ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Off topic;

    Hoi Irene, was toch nog even zoeken.

    Bijkomende van gisterenavond herinnerde ik me het leven is .... (vond ik al knap) , maar dan ? dacht eerst het leven is mooi, niet dus.

    Indrukwekkend en mooi blog hoor.

    En on topic; je keuken eveneens.

    Greetz, René.

    BeantwoordenVerwijderen