zondag 12 juni 2011

Time out

Wanneer zou dat nou eens over gaan? Het gevoel alles te willen? Het gaat gewoon niet meer. Al doet de reclame soms anders vermoeden, want met je dependje in en je kunstgebit goed vastgeplakt met kukident moet je minimaal de K2 kunnen bedwingen. Mits je natuurlijk wel al je extra vitamines en je actifit dagelijks tot je neemt.

In de werkelijkheid worden we gewoon ouder. Laat ons lichaam af en toe weten dat het wel een tandje minder  kan. En als je dat niet doet.... Dan merk je het vanzelf. Zelfs bij de fitte jeugd gebeurt dat. Donderdag werd dochter geveld door een fikse keelontsteking.Kuurtje van de dokter kon niet voorkomen dat ze toch ook nog enkele dagen bedrust nodig had.

Maar we hadden het niet over dochter. Ik had al geschreven dat mijn werkweek na mijn vakantie tamelijk turbulent begonnen was, en daarbij had ik ook nog een extra dienst staan. Tja, de Pinksteren hè. Extra vrije dagen betekenen in de zorg op de één of andere manier juist altijd extra werk. En om dus die Pinkstermaandag vrij te mogen zijn, moest ik afgelopen vrijdag een extra dienst draaien. Soms is er toch wel wat te zeggen voor een kantoorbaan, al zou ik toch echt niet willen ruilen.

En tussen deze heftige werkweek door, had ik ook nog een tourritje gepland. Door al mijn enthousiaste verhalen over touren op mijn blog had een mede KTC lid laten vallen dat het hem wel leuk leek om een keertje met mij te touren. Tja, en dan ga ik er weer met mezelf vandoor, dan moet alles weer tegelijk...

Nou hebben we een leuke middag/avond gehad, maar met vrijdag weer om 6:45 beginnen, was het voor deze week wel op. Gisteren nog wel vast de foto's voor het tourverslag uitgezocht en een scrap gemaakt, maar het verslag, daar had ik geen puf en inspiratie meer voor.

Voor zieke dochter had ik overigens vrijdag, op verzoek, nog een DVD serie meegebracht, nl The Vampire Diaries Zo werd het ziek zijn een stukje minder vervelend. En voor mij een stuk makkelijker om het een stukje rustiger aan te doen. Tis weer een aanrader trouwens hoor, voor degenen die van dit soort series houden. Goede broer en foute broer, slechte verhoudingen begonnen over hetzelfde meisje, en natuurlijk, nu anderhalve eeuw later, is er eigenlijk nog niets veranderd. Maar is de goede broer wel zo goed? En de foute wel zo fout? De eeuwenoude vraag, die wellicht nooit opgelost wordt.

Dat verslag komt er nog wel , maar ehhh, nu even niet

Tip van de dag: Alles op zijn tijd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten