donderdag 2 juni 2011

Het pretflesverslag

Goed, de fles is weer gevonden, en met google street view is dat eigenlijk allemaal ook niet zo heel erg moeilijk. Klein beetje moet je wel weten waar je zoekt, maar met zoveel leden, verspreid door heel Nederland moet dat toch altijd wel lukken

Maar goed, hier mijn relaas van gisteren. Het wordt voornamelijk een fotoblog, soort stripverhaal zeg maar

Om kwart voor negen hier vertrokken, ik zou en moest die fles als eerste vinden. Dus in één stuk doorgestuurd naar de plek van bestemming. Dus op de heenweg absoluut geen foto's gemaakt. Zoals ik alk zei, ik wilde die fles zo graag vinden. Nog niet eens perse voor het vinden, maar vooral voor het weer verstoppen. En bovendien lag de fles in een omgeving die al jarenlang toch wel een beetje mijn favoriete stukje Nederland vertegenwoordigd, nl in de buurt van de Loonse en Drunense Duinen.

Rond kwart over elf kwam ik bij de fles aan.. In het dorp Biest-Houtakker nog net even de verkeerde uitvalsweg gekozen, maar toch nog gevonden. Onderweg naar de fles had ik al zitten verzinnen: "waar ga ik die fles leggen dan?  Ergens bij die Duinen? Nee toch maar niet, te dicht bij, zou niet zo leuk zijn. Ergens bij een kasteel dan ( bv Loevestein), één van de mooie plaatsjes zoals Heusden???"




Na het vinden van de fles eerst maar eens een lekker plekje opzoeken



Om op mijn gemakje van een bij de Jumbo gekochte lunch te genieten. Heerlijk rustig, zo rustig zelfs dat ik een eendje op bezoek kreeg.



Even uitschudden en dan eens onderzoeken of er niet iets te knabbelen valt....


Uiteraard heb ik gul gedeeld van mijn overvloedige lunch.


Toen ik verzadigd en uitgerust was weer op pad. Deze keer in een veel rustiger tempo. Zoals ik gisteren al schreef heb ik die dag benut om zo'n beetje al mijn hobby's te combineren. Met zo'n blauwe lucht met van die schattige wolkjes is het leuk fotograferen. Molen in Moergestel




De Oisterwijkse vennen.

En toen ik over een bruggetje reed waar op aangegeven stond dat het een kasteel brug was, kon ik het niet laten. Helaas was het verboden voor onbevoegden, maar een glimpsje heb ik nog net kunnen kieken.( Helvoirt)


Door leuke, nog ouderwetse Hollandse ( nou ja, ok, Brabantse) dorpjes.Zoals Nieuwkuijk, waar Molen Emma staat, die gewoon volop gebruikt wordt.

 
Of Heusden, een prachtig vestingsstadje. Zowel mooi om in, als uit te rijden....


 

Nog een laatste blik achterom, en maar weer verder....Ook hier niet de fles achter gelaten....

Overigens was zo'n beetje dit hele stuk een feest van herkenning. Ik heb een poosje een vriend in 's 's-Hertogenbosch gehad, en toen reed ik dat stuk bijna wekelijks...

Bij deze kerk moest ik altijd even oppassen dat ik de juiste weg nam. Maar ik kan zelfs nu nog niet vertellen aan de rand van welk dorp deze kerk staat...

Dit lijkt ongerepter dan het is, want hier rijdt je eigenlijk pal naast de N283. Het is maar welke kant je opkijkt


En dan schiet je ineens de perfecte Hallmark kaart. Zomaar op een zonnige woensdag in juni....( ook langs de N283, ter hoogte van Meeuwen)

Waar even verder dit schattige kasteeltje ligt, kasteel Meeuwen . Allemaal langs die N283. Zoals ik al zei, als je maar de goede kant op kijkt zie je zoveel moois...


En weer verder.Weg van de N283, weer over een klein boerenweggetje,



dat je al kronkelend naar Kasteel Dussen leidt.Ook hier de fles niet neergelegd...

 
Ik had inmiddels al in mijn hoofd waar ik hem wilde neerleggen. Met een kleine knipoog naar mijn nickname wilde ik hem nl tussen Hekedorp en Oudewater in leggen. En nee, Hekedorp is geen verschrijving, het is geen heksendorp....

Maar goed, dan had ik nog een stukje te gaan, al kwam ik inmiddels wel weer in de buurt van Gorinchem.
Nog even getwijfeld of ik langs Loevestein zou rijden, maar daar was ik pas geweest, en ik moest nog helemaal naar Oudewater, en het begon toch langzaam maar zeker ook wat later te worden. Zo op je gemakje rijden, hier fotootje maken, daar fotootje maken, dát kost tijd...



Woudrichem toch nog maar wel even aangedaan. 





Ook zo'n prachtig vestingstadje, we hebben er nog genoeg in Nederland




Zoals ik al zei, het werd langzaam later. ik had alleen gebruncht eigenlijk, en zo rijdend, en fotograferend, vliegt de tijd. Mijn maagje begon zich weer te roeren. Ik besloot een stukje wat meer door te rijden, en dan bij Schoonhoven een plekje te zoeken om nog even te gaan zitten...
Deze foto moest ik alleen voor Schoonhoven echt nog even maken. Kijk zus, niet meer wit de letters, maar het staat er nog steeds


De poort van de Zilverstad vanf de pont. Tanken en nog wat eten.....



Het tanken is gelukt,maar ik zag dat het inmiddels al half vijf was.  Ik begon inmiddels best wel een beetje moe te worden, maar ja...Ik had die fles nog..... Dus het eten maar gelaten voor wat het was en toch maar doorgereden. Op zoek naar dat plekje tussen hekedorp en Oudewater in...



Kortste weg daarheen vanaf Schoonhoven is ook één van de mooiste routes door Nederland, nl langs de Vlist...



Zeg nou zelf! Waar de bootjes zolang liggen dat er gras in groeit.



En de melkbussen ook nog decoratieve dienst doen.




Tja, en toen kwam ik erachter dat er tussen Hekedorp en Oudewater helemaal geen ANWB wegbewijzings borden staan....
En ik was al zo moe, ik wilde naar huis! Ik had honger. En uiteraard helemaaaal geen zin meer om te koken, maar ja, daar hebben ze chinezen voor uitgevonden. Maar ja, die fles...

Uiteindelijk toch een schattig plekje gevonden dacht ik zo, tussen Stolwijk en Haastrecht in, en ik kon eindelijk op weg naar huis. En wat ben je dan blij dat je op een scooter zit, en niet in zo'n stinkend stuk blik.....

Want dat is toch wel het laatste wat je wilt als je al een hele dag op stap bent, in de file terecht komen. Ik realiseerde me dat ik na de lunch eigenlijk helemaal geen pauze meer genomen had. Ok, ik had lekker rustig gereden, en regelmatig even afgestapt om een foto te nemen, maar echt met de nadruk op even. Ik had dus inmiddels zo'n vijf uur met mijn bevallige achterwerk op mijn zadel gezeten. De randjes van mijn onderbroek staan er denk ik nog wel even in ge-etst.

Dus dat chineesje, dát had ik wel verdient dacht ik zo....

Tip van de dag: Denk om je rij en rusttijden

2 opmerkingen:

  1. Hallo Irene
    Je Blog is Zeer leuk om te lezen en je motieven van de Foto's zijn erg mooi!
    Meer zulke Toeren maken met Foto's en verslagen.
    Mensen kunnen rustig zien dat er mooie stekkies zijn,waar we misschien niet eens meer naar om kijken omdat het zo "gewoon" geworden is!?
    Ik hoop je gauw eens weer te zien,HGf ler in Marl (D)?

    Groeten Raymond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees erg graag wat je allemaal mee maakt zo onderweg op je Kymcotje:) Erg leuke allemaal, en ook leuk geschreven.
    Ik blijf lachen :)

    Grts Julia.

    BeantwoordenVerwijderen