maandag 6 juni 2011

Geluid

Ik zit te genieten......Ik hoor een geluid, wat ik al heel lang niet gehoord heb. Het regent, en flink ook. En die regen komt loodrecht naar beneden. En daarbij onweert het ook nog eens. En dat is toch een zalig geluid, als je lekker in je flatje zit, en weet dat je nergens meer heen hoeft.

Mijn eerste werkdag zit er ook weer op, en man, ben ik mijn (werk)conditie even kwijt zeg.Maar het was wel, ondanks dat het een super vermoeiende dag was, weer een fijne werkdag.

Om te beginnen had ik, door buienradar, eigenlijk al op regen gerekend vanaf het moment dat ik de deur uitging. Tenminste, dat zei die gisterenavond nog. Gelukkig was dat vanmorgen al bijgesteld, en zouden de buien pas later in de ochtend gaan vallen. En met mijn gebruikelijke heksengeluk heb ik weer tussen de buien door van klanten gewisseld. Bovendien was ik deze keer zo slim geweest om een handdoekje mee te nemen, dus geen natte billen

Ik hou van het ritje naar mijn werk, en vanmorgen realiseerde ik me dat ik echt twee hele weken die kant niet op ben geweest. Het is nu (ondanks de kalender) definitief zomer in *mijn bos* Alles is nu volop groen, zo overdadig als het maar zijn kan. En de kersenboom begint al flink te dragen. Niet dat ik daar ooit een kers van proef, op de één of andere manier issie altijd al leeg geplukt eer ik er erg in heb om te gaan plukken, maar het is toch leuk om de kersen rijp te zien worden.

En wat is zo'n eerste werkdag altijd weer even zwaar. Lijf het werk weer helemaal ontwend, maar alle klanten verschrikkelijk blij me weer te zien. Enige wat ik niet zo slim heb gedaan is mijn functioneringsgesprek vandaag te plannen. Omdat we ook nog een artsenoverleg bleken te hebben, waar mijn aanwezigheid toch ook wel gewenst was, én ik al mijn eigen klantjes echt vandaag wilde zien, is het een dubbel drukke dag geworden.

Maar goed. Nu regent het heerlijk, én het onweert. Niets fijner dan lekker thuis moe en voldaan van een voldoening gevende dag werk, in je eigen huisje te luisteren naar die geluiden.

Tip van de dag: Luister eens naar de muziek van de natuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten