zaterdag 4 juni 2011

Labels

Aan de rechterkant van  mijn blog zie je een wolkje woorden. Labels zijn dat. Dus als je van een bepaald onderwerp meer wilt lezen kun je zo'n label aanklikken, en dan krijg je alle blogs die betrekking hebben op dat label.

Nou valt deze onder meerdere labels. Ik heb nog steeds vakantie, dus  heb ik hem onder korte vakantie en vakantieperikelen  gelabeld. Verder komt er ook nog ene KMGP in voor, en valt hij ook nog onder het label film. Zit er iets bij wat je leuk vindt, lees gerust verder.

Nog steeds mooi weer dus. Niet echt zin in een lange scootertocht, maar stukje rijden is altijd leuk. Dus had ik verzonnen dat ik maar es naar de film zou gaan..... Met een Pathépas in de hand, kom je door het ganse land, dus voor de verzameling maar weer eens een andere stad naar de film gegaan. Deze keer mijn oog op Utrecht laten vallen. Altijd een leuk ritje, en niet zo heel erg ver weg. Op de bioscoopagenda gekeken en geconstateerd dat Penny's Shadow als Girls Only draaide. Leuk!!! Met een hele zaal vol (gillende) meiden film kijken.

Super op mijn gemakje naar Utrecht getuft en daar had ik nog tijd even door de stad te lopen. Liep ik toch langs de Slegte.... Helemaal fout natuurlijk, ondanks mijn E-reader kan ik het niet laten. Een hele winkel vol boeken, daar kan ik echt niet voorbij lopen. Beetje waar is het toch wel hoor, een E-reader is super praktisch, maar je mist toch wel een beetje de geur van een boek, het omslaan van bladeren. Dus ik heb vergenoegd een half uurtje zoet gebracht bij de Slegte. EN omdat ik nog genoeg leesboeken heb een compromis met mezelf gesloten. Ik heb een prachtig boek over historisch belangrijke sites in Nederland gekocht. Misschien weer leuk voor volgend tochtje?!?!?!

Daarna (vooraf bestelde) kaartje opgehaald en nog wat gegeten. Toen ik weer bij de bioscoop aankwam zag ik het gelijk al. Ja hoor, was natuurlijk te verwachten. De meneer van de bioscoop gooide enthousiast de zaal open en riep : "Girls only Penny's Shadow"   Misschien kleine uitleg voor degenen die niet weten wie/wat Penny is. Penny is een paardenblad, voor (voornamelijk) meisjes van rond de ehhh nou ja, vanaf dat ze kunnen lezen, tot de zoetsappige verhalen je oren uitkomen. Nou ja, geheel verwacht was ik dus ( op wat begeleidende moeders na) de enige volwassene

Lekker belangrijk . Een klein beetje behoor ik nog steeds tot die kleine meisjes die geen genoeg kunnen krijgen van de *onbegrepen paarden*-verhalen, en stiekem speel ik dan uiteraard nog steeds de hoofdrol. Uiteraard kan ik dat wilde paard wel de baas, omdat we gewoon ene klik hebben, en ik de enige ben die het arme dier begrijpt. Hij is natuurlijk helemaal niet vals, er is iets traumatisch gebeurt, en met genoeg liefde en geduld komt alles weer goed.

Maar ik loop een beetje op de zaken vooruit. Want bij Girls Only of Lady's Only-voorstellingen worden er ook altijd wel wat prijsjes verloot. EN dat was deze keer ook het geval. Erg druk was het niet, ongeveer 15 mensen bij elkaar , dus de kans was wat groter. En ja hoor, laat ik nou een prijsje winnen Een Anky van Grunsven vriendenpaardeboekje en een waardebon. Achter mij zaten twee tamelijk bijdehante meisjes die gelijk al mijn prijsje af zaten te bedelen. Maar ja, wat moet ik met zo'n vriendenboekje, dus na de hele prijs verloting even de zaal in gekeken, en mijn oog op een rustig ander meisje laten vallen, en haar dat boekje gegeven. En ze was er blij mee!!

En de film, ja die was alles wat die beloofde te zijn

Echt een heerlijke meiden paardefilm. Maar ook leuke beelden van Ameland, en het verhaal zat wel leuk in elkaar. Ik heb in iedergeval genoten.

Terug naar huis ben ik even langs Kasteel de Haar gereden. Ik was er nu zo dicht bij, en langs die kanten Utrecht verlaten is sowieso erg mooi. Ik had overigens niet mijn fototoestel meegenomen , wilde gewoon een keertje *licht* reizen, maar ja, toch nog maar even snel de kleine camera in mijn tas gegooid. Je kunt nooit weten... En uiteraard kan ik het gewoon ook niet laten




Van welke hoek ook genomen, het blijft een pracht kasteel.

Verder op mijn gemakje naar huis gereden. Lekker touren, het zakkende zonnetje tegemoet. Hoe mooi kan het leven zijn?

Tip van de dag: Vakantie in eigen land, zo gek nog niet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten