maandag 16 mei 2011

Drie maal is scheepsrecht

Het was vorige week echt niet zo dat ik niks te vertellen had. Alleen de puf ervoor ontbrak me. Maaaar, nog één week, en dan heb ik heerlijk twee weken vakantie.

Beginnend met een heerlijk weekendje scooteren. Oorspronkelijk zou de lustrum meeting maar een dag zijn, maar omdat buurman/mede scooteraar een beetje medelijden met mij had omdat het wel een hele lange dag voor mij zou worden ( 's morgens half zeven verzamelen, en 's avonds-als het mee zou zitten- uurtje of één weer thuis) heeft hij slaapplek voor mij geregeld. Super lief en super leuk natuurlijk. Dus nu vertrek ik vrijdag al, en ben zondag weer terug.

Maar wat ik eigenlijk nog kwijt wilde was het volgende. Afgelopen week stond ik bij de kassa van de Lidle. Nou sta ik daar wel vaker, maar toevallig was deze kassa alleen om te pinnen. Een oplettende klant achter mij had dat wel gezien, maar de meneer voor mij had het met zijn drie boodschapjes even gemist. Hij stond klaar met een handje vol muntjes om te betalen..... En dat ging dus niet. Klant en kassière keken elkaar enigzins blond aan. Boodschappen waren aal aangeslagen. Helluuuup, wat nu. Dus sprong ik maar even in: " Ik wil best even pinnen voor U meneer, als U het toch contant heeft"Toch? Valt onder KMGP Ik wil het graag dagelijks doen, maar dat valt niet altijd mee. Maar dit was een hele duidelijke. De man gaf mij zijn handje muntjes en ik pinde zijn 2,70.... Dat werd wel 2,72 met pinnen, maar ja, een KMGP is een KMGP, toch?!?!?! Tot ik nog eens na telde wat ik had gekregen.... 2,45 Ach ja, je KMGP't of je doet het niet hè!Die man was erg verrast en hartstikke blij dat ik het deed, en de mensen achter mij ook, anders hadden de boodschappen weer afgeslagen enz enz moeten worden.

Tip van de dag: Voor een kwartje maak je iemand helemaal blij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten