maandag 9 mei 2011

Moederslot

Zoals ik zaterdag al schreef ben ik gisteren met dochter op scoot geweest.Ze had een picknick lunch gemaakt, zodat we direct na mijn werk konden vertrekken. En wat een heerlijk weertje om een stuk te scooteren

Met een op onze eigen-wijze *geplande* tourtocht, langs weer mooie weggetjes door het nederlandse landschap zaten we ongeveer twee uur later te genieten van een zalige lunch, met dit mooie uitzicht.


Uiteraard hebben we ook nog even de rondgang door het kasteel gemaakt.Dochter kon zich niet meer herinneren dat we die al eens hadden gemaakt. Op de binnenplaats van het slot werden we nog getrakteerd op een roofvogel demonstratie. Super gaaf en onwijs interessant.Onze valkenier ( nee, geen grote stoere man in een groene jas, maar een ook wel stoere vrouw) had een Amerikaanse woestijnbuizerd bij zich.


In het wild worden deze beestjes ongeveer 3 tot 6 jaar, maar in gevangenschap wel tot een jaar of 18. Tja, geen beter leven dan een makkelijk leven natuurlijk Bovendien is deze dame dol op demonstraties vliegen. Lekker makkelijk eten!

Nou waren de kauwtjes die daar zaten toch al aan de schuwe kant



Maar toen onze mooie dame aan het vliegen was, waren ze geheel afwezig. Pas toen de valkenier met haar vogel weg ging kwamen ze weer langzaam aan terug.

Na de rondleiding, heel leuk trouwens, door jonge schoolkinderen, nog even een rondje rond de kerk het prachtige en vooral fotogenieke slot, en weer langzaam op weg naar huis.

Uiteraard werkt het weer wel super mee, maar dit is nou mijn idee van een perfecte Moederdag 

Tip van de dag: Neem je moeder mee terug in de tijd.

PS. Ik neem aan dat iedereen mijn kleine woordgrapje wel begrepen heeft en beseft dat dit het MUIDERSLOT is.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten