vrijdag 27 mei 2011

Vakantie

Tjonge, wat kan vakantie toch vermoeiend zijn Zo veel tijd, en zoveel leuke dingen om te doen! Eerlijk gezegd ben ik blij dat het weer een beetje afgezakt is. Had ik tenminste eindelijk tijd om mijn verslag eens te maken.

Toen ik dinsdag het weerbericht gezien had, en toevallig(?!?!?) ook nog een mailtje van een vroegere klasgenoot kreeg, waarin hij schreef dat hij een weekje vakantie had, waren mijn plannen voor woensdag snel gemaakt.Na woensdag zou het weer nl afzakken, dus maakte dat die woensdag uitermate geschikt om die oude klasgenoot op te zoeken in Nijmegen. Uiteraard op de scoot. Nog op de valreep een oproepje op het scooterforum, of er iemand zin had om mee te gaan, en scooterbuur had wel zin.

Dus gingen we samen woensdag om negen uur samen op pad naar Nijmegen.

We zijn langs de rivieren ( Lek en Rijn) afgezakt naar het zuiden.Weer of geen weer, die rivierenroute is altijd prachtig.Dit is één van mijn favoriete plekjes aan de lek.Maar je zou je met een foto als deze toch echt bijna in het buitenland wanen....
Vispassage bij stuw Hagenstein  ---> de zalmtrek is van juli tot oktober, en rond die tijd worden er tot wel honderd zalmen waargenomen!

Ik zal het eerlijk toegeven.ik moet het touren nog een beetje leren hoor. Niet dat ik niet geniet als ik ergens heen rijdt, maar ik ben nogal van de doorrijderige zeg maar. Zeker als ik een doel heb, dan is het voor mij al snel gas open, en doorkachelen. Het is even wennen om te rijden met iemand die graag nog een stukje gas over heeft, maar het heeft zeker zijn charme. Nederland is eigenlijk veel te mooi om door te racen. Je komt er toch wel. Zelfs zonder navigatie, al rij je dan nog wel eens een rondje rond de kerk

Alles bij elkaar hadden we het nog erg vlot gedaan en stonden we even over twaalf voor het station in Nijmegen

En daar werden we opgewacht door onze gids ter plaatse. Die ons eerst maar eens naar een lekker terrasje loodste. Even zitten hoor..... EN dat was ook heerlijk op het zonovergoten plein in Nijmegen


Daarna een kleine tour door Nijmegen,langs het welbekende Uitkijkonijn


Jammer genoeg alleen maar open op zaterdag.....

Heerlijk geluncht langs de Waalkade, en toen via de stad met zijn charmante hoogteverschillen weer op ons gemakje terug naar de scoot .


Erg gezellig door een stadje wandelen met iemand die de weg ook goed weet, en ook erg gezellig is. Thnx Mr Guide

Terug zijn we door de Betuwe gereden, en gelukkig wist scooterbuur de weg in Gorinchem, anders had ik daar best nog wel eens een poosje kunnen ronddwalen. De bordjes Rotterdam waren nl volgens mij halverwege de stad op.

En zo waren we rond zeven uur weer terug op honk. De laatste zonovergoten dag meer dan goed gebruikt

Tip van de dag: Carpe Diem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten