zondag 20 februari 2011

Zondag

Wat een leuke blogweek is dit uiteindelijk geworden.Dank je wel nicht, voor dit leuke idee. Muziek, wat is dat toch een heerlijk iets. Op dinsdag en woensdag is deze week een soort *Trip down memorylane* geworden. Van die heerlijke oude nummers ( maandag en vrijdag zelfs bijna uit mijn geboortejaar!)

Het is heel erg leuk om te zoeken naar nummers die een *thema* hebben. Zoals deze week alle dagen van de week. Je zult er versteld van staan hoeveel liedjes er gemaakt zijn met dagen van de week.De ene dag laat zich wat makkelijker vinden dan de andere, en over sommige hoef je niet eens na te denken. Het nummer van vandaag schoot me ook spontaan in gedachten. Niet dat er niet genoeg te vinden was hoor. Een kleine greep:
Sunday Girl van Blondy
Sunday- Sonic Youth
Sunday morning- Maroon 5
Sunday morning -Velvet Underground
Sunday- Cranberries

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar die zijn het allemaal niet geworden. Deze komt van een LP die ik geloof ik bijna grijs heb gedraaid. Ik vond hem geweldig toen, mooie teksten, mooie stem. Zo'n zanger waar je in de eerste instantie voor je vrienden absoluut niet van wilt weten dat je er wat mooi van vindt, maar die je dan toch leert waarderen:

Tip van de dag: Vandaag blijf ik de hele dag dicht bij je

Geen opmerkingen:

Een reactie posten