maandag 7 februari 2011

Always look on the ........

En onder het mom je kunt er tenslotte beter een geintje om maken, lopen chagrijnen heeft geen extra nut! het volgende:

Want ook in moeilijke tijden en situaties zit heel wat leuks verstopt..... Ok, de lekkage in de keuken mag duidelijk zijn. Duzzzz Huize -hetlevenisleuk- heeft wat probleempjes. De afwas, om maar een voorbeeldje te noemen. Aardappels ( jaha, die hebben we vandaag gegeten!!!) had ik al in de douche omgespoeld, en zo ook de groenten afgegoten enzo. Mara ja, die afwas he... "Geen probleem" zegt dochter, "die zetten we gewoon in de badkuip"
"Ja maar"begon ik, "Ehhh hoe zit dat dan? was je jezelf dan met afwasmiddel, of was je af met douchegel?"

En zo begonnen we baldadig aan het avondeten.Na het eten had dochter blijkbaar nog trek in een (uitgebreid) toetje.Ze ging naar de keuken en kwam terug met mandarijntjes, twee yoghurtjes, en mijn kerstcadeau. Een triviantspel van chocolade. De spelregels zijn erg simpel. Als je alle drie de vragen op het chocolaatje goed beantwoord, is het chocolaatje voor jou. Ik had er al snel drie binnen, maar dochter , die juist degene was die zo'n trek in chocolade had, lukte het maar niet om wat goede antwoorden te geven. Uiteindelijk, na een beetje zoeken dacht ik er één gevonden te hebben waarvan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dacht te weten dat ze die echt wel wist. Van welk trio was Sting in de jaren 80 de zanger......

Het bleef even stil. En nog iets langer. Er verscheen een diepe denkrimpel op dochters voorhoofd. En langzaam zag ik het antwoord komen. "GENESIS" riep ze uit! Vertwijfeld kon ik nog maar één ding doen:

"ROXANNNNNNNE "
Met mijn beste zangstem( en iedereen die mij ooit heeft horen zingen zie ik nu spontaan achter de bank kruipen )

Ach ja. Op momenten als deze ben ik dolblij dat ik een beetje gek ben.

Tip van de dag; Doe maar gek, dan doe je gewoon genoeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten