dinsdag 8 februari 2011

Drama Queen


Jeetje wat is  maak ik van mijn leven toch een achtbaan.Jantje huilt, Jantje lacht. En toch hè, toch hebben die affirmaties wel iets geloof ik. Want op het moment dat ik de verantwoordelijkheid voor mijn leven weer nam ging er ineens van alles veranderen. Door dus mijn probleem te benoemen, het concreet te maken, heb ik de macht terug genomen.

Mijn PROBLEEM was zogezegd een eigen leven gaan leiden, en fluisterde mij iedere dag in mijn oor: "Dat kan jij  niet. Daar ben jij niet goed in. Dit los jij echt niet op. Je staat er helemaal alleen voor.Niemand wil jou helpen." En het erge was dat die fluisterstem zo zacht was dat ik hem niet bewust hoorde, maar net zó hard dat ik hem wel geloofde.

En wat is dat naar. En wat is dat dom.... Want ik kan toevallig meer dan ik zelf denk, en ik kan ook heel veel dingen wel goed, en ik kan dingen best oplossen. En al heb ik dan geen mega-vrienden-netwerk, alleen ben ik ook niet. En last but not least: Als ik er *gewoon* om vraag zijn er best wel mensen die mij willen helpen. Maar dan moet ik wel vragen!!!! En dat vind ik dus wel moeilijk Heel erg moeilijk zelfs.

En dan komt dus die affirmatie om de hoek kijken. Want als je die fluisterstem gaat overstemmen met positieve gedachten, dan ga je die geloven! En dan zet je je over je schaamte heen, en inderdaad, dat deel waar ik niet echt in geloofde, de geïnspireerde actie komt dan echt op gang. Zelfs zonder dat ik mij een  bol van energie in mijn buik verbeeldde!!! 

En wat ziet het leven er dan ineens weer anders uit. Onvoorstelbaar.Net een aantal telefoontjes achter de rug, van mensen ( lees oa zussen) die er helemaal niets van begrijpen. Mijn oudste zus merkte heel verbaasd en voorzichtig op dat ik toch echt wel heel veel op mijn moeder leek Maar tot die conclusie was ik zelf al een heel poosje gekomen. En ik ga haar ( mijn moeder dus) ook steeds beter begrijpen!

Ik kan nu antwoord geven op de vraag die ik ( mezelf) zondag stelde. Na alle antwoorden van mijn poll ( zie linkermenu loggy)  doorlopen te hebben kan ik op dit moment weer volmondig Leuk! als antwoord geven. Ik weet het, het antwoord op -Het leven is.....-  is altijd een momentopname, maar dat geeft helemaal niets. Leuk is pas leuk, als het af en toe ook minder leuk is.

Of word ik dan te filosofisch.........

Tip van de dag: Het leven kent geen problemen, alleen uitdagingen.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten