zondag 20 februari 2011

Zijn eerste keer......

Het overkomt iedereen.De één is er iets vroeger bij dan de ander, maar voor iedereen is er een eerste keer.De meeste overkomt het tamelijk dicht bij huis. Zoals ik al zei, en zeker tegenwoordig, het gebeurt iedereen. Tegenwoordig overkomt het zelfs kinderen. Meestal niet voor de tienertijd, dat dan weer niet, maar de meeste tieners hebben er tegenwoordig al mee te maken gehad.

Maar sommige mensen moeten er vijftig voor worden eer het ze overkomt.Here's the story.....

Heerlijk zo'n weekendje weg. Op de afgesproken tijd zat ik klaar, maar mijn reispartner kennende ( sorry, weet niet of je zelf het inzicht ook hebt ) wist ik al dat ik dus te vroeg klaar zat. En inderdaad klein uurtje na de min of meer afgesproken tijd gingen we op weg. Nog op tijd hoor, want we hadden wel een deadline. In een slecht door computer vertaalde mail stond :Voor een aankomst na 12u30, dank u bij voorbaat het Domaine Haute-Nebois te voorkomen! Verder eigenlijk niks, ja behalve dan dat we de volgende dag voor 10u geacht werden weer uit te checken. En toen we dus in de file terecht kwamen en daar een klein uurtje doorgebracht hadden deed mijn reispartner iets wat hij echt nooit doet.....

Hij trapte het gas wat dieper in. Nog een nette snelheid hoor, en verder zijn normale supernette rijstijl. Niet duwen, netjes van het gas af als het even iets drukker werd. Maar de 150 raakte de teller wel. ondanks dat de auto toch echt nog een flink stuk sneller kan vond hij dat wel voldoende.Toen we door een seatrijder dan ook een beetje dwarsgezeten werden, gleed het gas soepltjes naar de dik 160.... Toen we die voorbij waren zat er ook nog een dikke BMW achter ons te duwen, dus toen heeft hij zijn gas maar losgelaten om die maar te laten passeren. 150 ok, ff op gas om die Seat er achter te laten ook nog prima, maar harder dan dat , en dat op de schone Belgische wegen, is toch niet echt prettig.

En toen de dikke BMW ons passeerde gebeurde er iets. Er gingen wat lichtjes aan.... Volgen, Politie.....En zo kreeg mijn riespartner zijn eerste bekeuring ever. De tien minuutjes die we op ons reisschema ingelopen waren gingen op die manier mooi verloren, en het bleken ook nog een prijzige tien minuutjes te zijn.Al zijn ze hier wel een stuk goedkoper dan in Nederland geloof ik. Vijftig euro, of we gelijk even wilden betalen. gelukkig had ik het bij me. Nou is het natuurlijk altijd een beetje sneu geld, maar ja, if you do the crime...in dit geval, betaal de boete! Dus tamelijk goedgemutst namen wij de boete in ontvangst van twee erg aardige agenten ( die helaas geen boodschap aan ons"Straks is de receptie dicht"-verhaal hadden, dat dan weer niet)Zij wisten trouwens ook nog te melden dat een eindje verder de hele snelweg wegens werkzaamheden afgelosten was, dus dat we het toch echt niet meer op tijd gingen redden.Dus met lood in mijn hart het hotel gebeld , mijn Frans is niet zo best, om niet te zeggen, zo slecht dat ik er echt niks van bak. Maar de aardige agent zei dat als ik er met de receptie niet uitkwam dat hij dan wel even wilde vertellen wat er aan de hand was.

Maar gelukkig klonk er aan de andere kant van de lijn een opgewekte Hollandse stem, die toen ik het verhaal uitlegde er geen enkelen moeite mee bleek te hebben wat langer te blijven!Ze vond het zelfs grappig dat wij eigenlijk wel konden lachen om de bekeuring. En zo zie je maar. Zelfs als je al dertig jaar boete vrij rijdt. ook jou kan het gebeuren.....

Tip van de dag: Let op je gas......

PS: Het sneeuwt hier!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten