vrijdag 18 februari 2011

Black Swan

Vandaag dus met mijn zussen naar de film geweest. Mijn oudste zus is altijd een balletliefhebster geweest, dus had ik verzonnen dat we dan maar naar Black Swan moesten gaan. Zij is trouwens inmiddels ook al om voor de Pathé pas, en middelste zus hebben we nu geloof ik ook wel zo ver.

Maar goed, even terug op Black Swan. Wat een indrukwekkende,gruwelijke, echte balletfilm was het. Er zaten heel wat dames overduidelijk niet echt op hun plek. De film gaat erg diep. Diep in de (kapotte) psyche van de hoofroldans-ster, en dat wordt zeer plastich in beeld gebracht. Er werd dan ook regelmatig gelachen op momenten dat er eigenlijk niets te lachen viel. De lachjes waren dan meestal ook een tikje zenuwachtig, tot zelfs een enigzins hysterisch slappe lach.

Nogmaals. IK vond het een super indrukwekkende film. Een echte balletfilm. Net zoals bv De Rode Schoenen. balletfilms horen dramatisch te zijn....

Tip van de dag:Als je denkt dat Black Swan een mooie balletfilm is, en je niet zo'n sterke maag hebt, ga dan beter niet....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten