woensdag 10 november 2010

Incrowd

Langzaam maar zeker ga ik erbij horen! Afgelopen zondag weer naar concert van ZappaPlaysZappa geweest.Niet alleen ga ik inmiddels nummers herkennen ( Peaches En Regalia is wel een vast terugkerend nummer bv), maar beter nog. Ikzelf wordt herkend!

Vorige keer in België waren we om te eten op een terrasje neergestreken. Maar tijdens het eten begon het een beetje te druppelen, en toen we zagen dat twee, overduidelijk ook Zappagangers, geen plekje konden vinden hadden we ze bij ons aan tafel uitgenodigd. Bleken twee mannen uit Frankrijk te zijn, erg enthousiast, dus gezellig mee zitten praten toen. En die waren er zondag dus ook, en zo werd ik dus herkend. Voelde me heel wat op dat moment

Het was overigens maar goed dat de zaal niet zo heel erg verlicht was, want die zag er wat shabby uit, en het concert begon vrij laat, maar was wel weer de moeite waard. Ik zal niet weer de hele groep beschrijven, (dat kun je hier lezen), maar vanavond was er iemand extra bij. En dat was Frank zelf!
Nou ja, niet echt natuurlijk, dat wordt wat moeilijk, maar dat was wel erg gaaf gedaan vond ik. Ik heb zelf Frank nooit in actie gezien. Geen fan toen zal ik maar zeggen, en ook niet echt een concertganger. Maar daar is nu wel verandering in gekomen

Setlist, met grappig detail. Nr 19 heeft eigenlijk een andere naam, maar ja, die is aangepast voor de gevoelige Amerikanen. Titties and Beer kan daar natuurlijk echt niet..... AL heb ik, maar dat6 komt misschien wel omdat ik een vrouw ben ( al vond Dweezil het dan zelf ook niet de meest sympatieke titel, zei hij) nr 16 eigenlijk erger........Maar ja, er komen geen vieze woorden in voor hè, en dan mag het wel

Overigens zagen we langs de Belgische snelwegen heel wat borden staan met de tekst : Ik blow niet, met daaronder Ik coke niet.Nogal een hot item in België duidelijk, en op het nieuws was inderdaad ook geweest dat er ergens een speekseltest was geweest en dat daar gebleken was, dat één op de drie toch enige drugs gebruikt bleek te hebben. Wij speculeerden al dat ze die test naar alle waarschijnlijkheid ergens na een één of ander festival hadden gedaan, maar het zou ook heel goed na een Zappa concert kunnen zijn geweest. Overal om mij heen werden de stickies rijkelijk opgestoken. En dat dus in een oeroude zaal, met nog heel wat tapijt op de vloer..... Maar goed, Murphy had mij gelukkig zaterdagavond verlaten, dus alles is helemaal goed gegaan

Het was wel een lange dag geweest na de doorleefde zaterdag, maar de helft daarvan is een ander verhaal......





Owja, en uiteraaard, dat wordt ook een traditie, even een handtekening gehaald. Jammer dat Billy nooit komt signeren.......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten