woensdag 24 november 2010

Nog meer slingers

De duivel schijt altijd op de grote hoop. Dat geldt voor zo;n beetje alles. Gaat het slecht/fout, dan gaat alles rot, en als je leven feest is/lijkt, komt er alleen maar leuks bij.Nou komen slingers bij mij in vele soorten en maten, maar vandaag heb ik er één met een gouden randje.

Toen ik vandaag door de vernieuwde buurtsuper bij mijn werk liep schoot me ineens iets te binnen. "Aardappel anders....Zou dat nog bestaan mam?" vroeg mijn dochter laatst. En ja, dat hebben wij, met mijn zucht naar gemakkelijk en lekker eten vroeger tamelijk veel gegeten.Dus omdat ik daar toch liep maar eens gekeken of dat nog bestond. En ja hoor, het bestaat nog! Dus dochter een smsje gestuurd: Eet jij deze week nog een keert thuis?Dan heb ik nl een verrassing voor je.....

Door onze drukke bezigheden deze week, concerten, werk, stage enzo leek het er even op dat we geen enkele maaltijd zouden delen. Bovendien kan ik prima onthouden, alleen niet zo lang, dus ik wist het even niet meer.

Maar goed, verdere boodschapjes voor een eenzame maaltijd gedaan. Ik had thuis nog alles voor een heerlijk kippensoepje staan, en besloot daar een lekkere biefstuk ( zwaar in de aanbieding!) met brood bij te eten Of een lekkere maaltijd salade. Beide meegenomen, dan kan ik thuis kiezen.Ik stond nog te twijfelen tussen een pakje met twee biefstukjes en een pakje met vier erin, maar die twee zagen er niet zo lekker uit, dus maar voor het pakje met vier gekozen. Komt altijd wel op....Toch?!?!?

En toen belde dochter...Ze was op haar stage, wat vandaag tot negen uur zou duren, maar toen ze mijn smsje hardop voorlas, had haar stagebegeleidster medelijden met haar gekregen. En nu mag ze al om zeven uur naar huis! Was ik even blij dat ik voor dat pakje met vier had gekozen ( ze waren errug klein hoor ) Thuis had ik spruiten ( jawel, daar zijn ze weer!) liggen, dus dat wordt voor ons een soort van feestmaal

Met oudere kinderen, die school, stage, werk en andere bezigheden hebben is het soms moeilijk tijd saampjes te hebben, en dan is zoiets simpels als een gezamenlijke maaltijd al snel een feest!

Tip van de dag: Eet smakelijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten