vrijdag 5 november 2010

Slecht nieuwsgesprek.......

Vandaag voor mij de eerste in de reeks Quotes. Mijn nicht heeft dit label er ook al op staan, maar tot nu toe had ik  er nog geen, die zo leuk was, ter beschikking. Ik neem U mee door een telefoongesprek:

Dochter: Pahap.... hoe duur was dat toen ook al weer, een voorvork repareren?
Vader: Ja, dat ligt eraan, hoe krom of dattie is, hoezo?
Dochter: Tja, mijn wiel loopt aan tegen mijn spatbord, dus dan weet ik bijna wel zeker dattie krom is.
Vader: Ow, maar als hij aanloopt, dan staat de voorvork haaks.Maar dat komt niet van ene beetje tegenwind.....
Dochter: Nee dat klopt!
Vader: Maar dan heb je achterop een auto gezeten, kan dat?
Dochter: Dát zou kunnen....... Maar dat was het niet. Er stond ineens een hond midden op het fietspad. Ik zat lekker weggedoken achter mijn scherm, en ineens was hij er......

Goed, de rest van het gesprek zal ik U verder besparen, dat was oplossingsgericht.

De hond is er niet zo heel erg goed afgekomen. Voor zover we nu nog weten heeft hij naar alle waarschijnlijkheid ene gebroken poot. Gelukkig is dochter wel overeind gebleven, maar naar alle waarschijnlijkheid is wel haar voorvork krom dus. Straks maar even bellen met baas van de hond. Want hoe zielig ik het ook vind, ik ben ook wel een beetje boos. Baas was overigens redelijk genoeg gelukkig en bezweerde dochter dat het niet haar schuld was, en dat hij al het idee had dat het ooit moest gebeuren. Ik heb me in het bos ingehouden, maar ik vind het wel super onverantwoord dan van zo'n hondenbaas dat hij zo'n hond dan toch los laat lopen. regenachtig, tegen de schemer, zwarte hond. Voor het zelfde geld had mijn dochter wel een hele lelijke schuiver gemaakt, en had ik nu naar het ziekenhuis gemoeten. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je er nooit beter van wordt als je (oude) scooter dit soort schade op loopt....

Straks dus bellen. Even horen hoe het met de hond is afgelopen en hoe verder. Dochter is dus voorlopig even scooterloos helaas. Erg lastig, maar ik heb liever dit soort lastig, dan dochter met ene gipsen pootje

Tip van de dag: Als je je hond niet onder apél hebt, hou hem dan maar gewoon aan de lijn............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten