vrijdag 11 juni 2010

Writersblock ( door tijdelijke verslaving)

Ik schaam me diep. Maandag voor het laatst geschreven. Al mijn fans, die dagelijks tevergeefs kijken, of ik nou eindelijk weer eens wat geschreven heb. Nou heb ik al een tijdje last van het feit dat het schrijven me niet zo gemakkelijk meer af gaat. Ik was mijn blog in een wat moeilijkere periode in mijn leven begonnen. En moeilijke periodes in het leven hebben bij mij vaak toch de uitwerking dat ik wat actiever op zoek ga naar wat het leven de moeite waard maakt. Ben ik lui geworden? Wat schrijven betreft heel waarschijnlijk wel ja.

Ik zie de gewone leuke dingen heus nog wel om me heen, en ik geniet er zelfs ook van. Zoals woensdag bv. Zo'n beetje de hele dag regen. Maar het was zo'n heerlijk zacht drupregentje, en bovendien totaal niet koud. Zo'n soort regen waar de wereld zalig door gaat ruiken, en dan geniet ik heus. Zelfs 's avonds toen we naar de sportschool reden, en het helemaal niet meer zachtjes regende... Maar het was nog steeds niet echt koud, dus who cares?!?!?!? Heerlijk door die plas sjezen met de scoot, en merken dat het water in de plas zelfs warm is!We waren doornat toen we op de sportschool aan kwamen, maar gelukkig konden we ons in droge (sport0kleding hijsen! Na de spinning, die eigenlijk best heel aardig ging zelfs nog zin om naar een film te gaan.Ontzettend genoten van de film. She's out of my League. Qua verhaal niet echt diepgaand, maar een ontzettend leuke lachfilm. Het kijken in de bios maakte het extra leuk, omdat het gelach en de opmerkingen van anderen het extra leuk maakten.

Nog even terug op de spinning...... Maandag overgeslagen, we zouden op donderdag wel inhalen. Maar ja donderdag... Niet mijn beste dag van de week.Het liefst breng ik die toch meestal zo lui mogelijk door, zeker als ik woensdag na het sporten ook nog eens naar de bios ben geweest. Uiteraard al yoga gedaan, en tussen de middag ook nog heerlijk wezen lunchen in Rotterdam. Deze keer maar niet op de fiets, want dat zou ik 's avonds dan nog gaan doen. Overigens deze keer bij Salads, Wok & Smoothies geweest ( tegenover de bieb) Echt een aanrader. Voor een heel redelijke prijs zalig zitten lunchen. Ik heb 4 sushi's en een heerlijke salade ( gerookte kip) gegeten, en mijn date een veggie wrap met fruitsalade. Uiteraard met beide een smoothie erbij. Goed, yoga, lunch in de stad, dat klinkt al niet echt super lui, dus ik had 's avonds totaal, maar dan ook totaal geen zin meer om het huis nog uit te gaan. Maar gelukkig doen we het in *team*verband, dus dochter wist me weer over te halen om toch te gaan. Nou had ik al goeie verhalen over de donderdagspinningjuf gehoord,en daar was geen woord van gelogen. Wat een leuk mens, en wat een geweldige les. Het zweet liep overal vandaan en vanaf, maar ik heb de hele les volgehouden. Aanvankelijk had ik al tegen sportschoolmeneer Guus gezegd ons maar van de donderdag af te halen, dan maar weer haasten op de maandag, maar na de les heb ik het nooit-van-mezelf-verwachtte gedaan. Volgende week sta ik er voor maandag, woensdag én donderdag op! I go girl!! ( Hihi nu nog zien of ik het volbreng.....)

Tja, en dan is het al weer vrijdag. Er moet ook nog iets aan het huishouden gedaan worden. En in de vooravond hebben we ( na geslaagd examen van dochter) nog een filmpje gepakt. Killers, met Ashton Kutcher en Katherine Heigl. Niet onaardige lachwekkende film, maar niet zo leuk als die van woensdag het eind was wat vergezocht en over the top. En bovendien zaten er deze keer helaas super vervelende kinders in het publiek, wat de film dus juist wat minder gezellig maakt. Maar goed, zo is de week natuurlijk zo om, en heb ik amper tijd om te schrijven.

Nou staat er in mijn titel nog iets anders. Tussen haakjes had ik nog -door tijdelijke verslaving- toegevoegd, en dat is vrees ik de grootste boosdoener voor het uitblijven van de blogs... Na de film Sex and the City van vorige week heb ik bij mijn zus -the shoebox- geleend. Voor kenners, de hele DVD serie van Sex and the City. Dochter had sowieso eigelijk nog nooit wat van de serie gezien, en ik eigenlijk alleen versnipperd hier en daar eens wat. En na zo van de film genoten te hebben, vond ik het wel leuk om de hele serie nog maar eens te kijken. En dat is dus super verslavend.....Met de recentelijk man-troubles hier in huis vraag ik me af of het net het goede medicijn is, of juist counterproductief. De tijd zal het uitwijzen, maar voorlopig genieten we van de perikelen van Carry, Miranda, Samantha en Charlotte.

Tip van de dag: Pas op voor vierkante ogen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten