woensdag 23 juni 2010

Genoeg te doen

Ik hoef me voorlopig gelukkig weer niet te vervelen. Vorige week ( of die ervoor, dat weet ik niet meer precies, heb ik mijn laatste-laatstekansaankoop bij de ECI gedaan.Ik heb eindelijk mijn lidmaatschap opgezegd!! Joepie, nooit meer boeken MOETEN kopen! Ik weet zeker dat ik er nog genoeg zal kopen, maar het zal nooit meer een moeten zijn, en dat vind ik een geruststellende gedachte. Maar goed, omdat het natuurlijk weer een moeten was op naar de winkel, om het goedkoopste meest aanvaardbare boek te zoeken. Die keus was deze keer niet zo heel erg moeilijk.Percy Jackson en de Olympiers/ de bliksemdief lag er voor het aangename prijsje van nog geen 9 euries.( eat your heart out bol.com  )Ik had van de film genoten en had dus wel het gevoel dat ik ook van het boek wel zou genieten. En dat heb ik gedaan.  Ik liep weer ouderwets lekker in de lift en voor zover dat ging op straat te lezen en had het binnen no-time uit.In het Nederlands is er nog één deel, en in het Engels zelfs nog vier. Dus vriendin Utrecht even lief aangekeken aangechat en alle delen van haar gekregen als e-book. En nu ben ik dan dus bezig in The Sea monsters. Dat is ook al weer in een leuke verslaving aan het veranderen....Gelukkig heb ik Sex and the city net afgerond


En verder is er natuurlijk nog de voorpret voor de vakantie. We weten nu waar we heen gaan, dus kunnen we vast kijken wat we zoal gaan bekijken. Zo had ik al een heel leuk artikel gevonden over Sortland, één van de stadjes die we gaan bezoeken op de Lofoten:
How do you react when Lonely Planet: Norway describes your city as "a modern and rather unappealing town" that "has little to offer but an overnight stop or a petrol station to help you move on"? And what do you say when a Rough Guide author writes, "The only reason to visit...is to change your bus"? 
Tja, wat doe je dan......
If you're a native of Sortland, in Norway's Vesterålen region, you don't waste time writing nasty letters to the guidebook publishers--instead, you use 50,000 litres of paint to create "The Blue City" of the North.
Heel  creatief natuurlijk! Ik verheug me er dan ook al helemaal op (klik op Sortland om het hele verhaal te lezen, en daar heb ik de foto ook van geleend.Na mijn vakantie eigen werk van dit bijzondere stadje )

En verder zijn er nog zaken om over na te denken als : Wel of geen Walvis safari. Maar goed, daar weet reispartner erg veel over, dus ik hoef geloof ik alleen maar te zorgend at ik een flinke zak geld meeneem

Verder schrijft muziekvriend ook regelmatig een verhaaltje, met uiteraard ondersteund door de muziek waar hij het over heeft.Overigens kun je nog wel eens door de mand vallen als je copy/paste doet, maar dat is een heel ander verhaal Maar dat geeft me ook genoeg stof om naar te luisteren en nieuwe ideeën om weer eens naar de platenbieb te gaan om wat te gaan huren. Hou je van op een andere manier naar muziek luisteren, kijk dan vooral eens bij Approaching Silence

En dan is dochter ook druk bezig. Ze heeft er wéér een aquarium bij gekocht. Niet zozeer voor meer vissen, maar Dora ( voor haar heet ze meisje) haar nieuwe damesratje heeft toch een iets te kleine behuizing. Maar dat brengt een hele land waterverhuizing met zich mee, want de krabben gaan naar dat aquarium, en dan gaan de vissen weer naar die en en en. Eerlijk gezegd kan ik het niet meer zo goed bijhouden, en volg ik af en toe alleen de verzoeken tot hulp op. Zo hebben we net nog vier alen gevangen. Hoe je dat doet? Gewoon, met een doorzichtige fles, en dan de alen zo sturen dat ze eigenlijk alleen nog maar die fles in kunnen zwemmen. Maar daar heb je dus wel vier handen voor nodig. Nu staan er in mijn berging : Een hele grote pan met de alen ( ja, het deksel zit er goed op!)Vier emmers, waarvan één met garnalen, twee met verschillende vissen , en één met planten. Een gieter met water uit het aquarium, zodat ze morgen gelijk weer terug kunnen in het nieuwe aquarium en een emmer met grind.Nu zorgen dat de deur goed dicht blijft, anders hebben de katten vannacht feest!

Morgen gaat dochter samen met paps het nieuwe aquarium halen en dan gaan we de boel er weer in verhuizen. Overigens krijgen door deze verhuizing mijn eigen twee bengels Houdini en Fievel ook een ietsje ruimere behuizing, dus dat is mooi meegenomen!

En dan wordt het nu tijd om naar de sportschool te gaan.....

Tip van de dag: Er is altijd wel iets te doen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten