dinsdag 15 juni 2010

Haar of kapsel?!?!?!

Ik heb een innige relatie met de dames van de apotheek. (Gelukkig) Niet omdat ik zoveel medicijnen gebruik, maar door mijn werk. Als wijkzuster heb ik nl voorrang bij de apotheek. Als ik recepten op kom halen, medicijnen moet bestellen o.i.d, dan is dat natuurlijk altijd voor klanten, en omdat mijn (werk)tijd kostbaar is mag ik doorlopen naar achteren.Daarom kennen alle dames mij inmiddels aardig goed. Bij sommigen sta ik bekend als de *lastige* zuster, omdat ik altijd speciale dingen schijn te willen, maar de waarheid is gewoon dat ik in de hiërarchie van collega's alhier net op dát plekje sta dat ik meestal richting de apotheek moet als er wat geregeld moet worden. No problem, want we hebben eigenlijk altijd best wel veel lol onder elkaar.

Zo ook vandaag weer. Ik zag weer eens één van de dames die waarschijnlijk op vakantie geweest is, want ik had haar inderdaad een week of drie niet gezien. Ze vroeg me of ik nog steeds happy was met mijn nieuwe coupe. De laatste keer dat ik naar de kapper was geweest was nl nogal een aardverschuiving geweest. Van mijn eeuwige lange krullen een supervlot asymmetrisch kapsel, waar zo'n beetje iedereen heel erg over te spreken was.En ik antwoordde haar dat het eigenlijk al weer tijd was om weer naar de kapper te gaan, want het wordt eigenlijk al weer iets te lang. Zoals ik onderbouwde, een echt kapsel heeft goed onderhoud nodig. Waarop ik gelijk veel gelach over me heen kreeg. Tja zei ik: Voorheen had ik geen kapsel, toen had ik gewoon haar......"

Tip van de dag: Kijk een wat vaker in de spiegel van de kapper ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten