zondag 6 juni 2010

Corner of the Earth

Er komt wat kijken bij het perfecte blog, maar hier istie dan!

Geintje natuurlijk, maar wilde vandaag dus een verslag schrijven over mijn dagje Avifauna. Maar er rust een soort van vloek op Avifauna... Twee jaar geleden ben ik er ook geweest. Een geweldige dag, waar ik een prachtig verslag van heb geschreven, maar dat is verdwenen.Een aantal van mijn begin-loggies zijn verdwenen. Vaag verhaal, maar weg is weg.Later heb ik er nog een nieuw verslag van geschreven Bovendien zijn mijn prachtige foto's van de eerste keer verloren gegaan bij de GC. Ik heb nog wel iets terug kunnen halen van mijn Avifaunamap op webshots, maar helaas, niet het originele formaat. En toen ik vanmorgen bezig was mijn recente foto's op mijn computer te zetten gebeurde het weer. Ineens zei mijn computer: "Doe het zelf maar......" Ik schrok me een ongeluk, want niet alleen kreeg ik de melding dat er geen foto's overgezet waren, maar ook dat alle foto's uit de map 2010 weg waren....en 2009....en 2008 en ouder...... In de originele mappen van voor de GC zaten nog wel bestanden, maar dus niets meer van daarna. Het huilen stond me nader dan het lachen, computer opnieuw gestart, zonder externe harde schijf, die maar even bij dochter aangekoppeld, en diepe zucht van opluchting, (bijna) alles was er nog. Alleen van de overgezette foto's van Avifauna miste ik er een aantal. Stuk of tien denk ik, maar uiteraard net niet de foto's die toch niet zo mooi waren, maar ik kan er zeker drie opnoemen die wel tegen perfectie aan zaten. Ik had bv maar één foto van de zwarte ooievaar, onverwacht ( hij zat in een tamelijk donker hoekje) prachtig geworden. Eén van een pelikaan, perfect gespiegeld in het gladde water, en één die zo mooi op een tak lag te slapen......Dus ik kan er van de ongeveer tien zo drie noemen die echt heel goed gelukt waren. Computers......

Maar ik heb het eigenlijk verkeerd geschreven. Er rust geen vloek op Avifauna, want de keren dat ik daar geweest ben waren echt perfect, ondanks op het tegendeel wijzende omstandigheden. De eerste keer ben ik met de boot naar Avifauna gegaan. Ontzettend leuk, want het is een mooi stuk varen, maar je moet natuurlijk wel van te voren reserveren, en dan heb je het weer niet zo inde hand. Buienradar liet wat lelijke activiteit zien, maar ondanks dat heb ik heb ik geen drup regen gehad in het park en heb ik werkelijk de prachtigste foto's gemaakt ( lees het verslag er anders maar op na ;-))En toen ik vrijdag ging werden er net een paar bussen kinderen uitgeladen. Een schoolreis! Niet één klas, ik zag er denk ik wel zes! Allemaal gillende kinders. Bovendien had de Lionsclub ook deze dag uitgezocht als laat-je-favoriete-bejaarde-uit dag. Met koor en Willeke Alberti als ik het goed heb gezien zelfs.Ik had dus heel even de neiging om rechtsomkeert te maken. Ik wilde een rustig dagje, lekker op mijn gemakje foto's maken.Maar ja, ik was er nu toch....tis toch wel ene eind rijden.....het was echt lekker weer....Ik overleef het wel dacht ik. En ongelofelijk maar waar, ik ben amper mensen tegen gekomen in het park. Achterin, waar ook de vijver en het pelikaaneiland zitten was het zo ongelofelijk rustig. Nou ja, op allerlei vogels na dan, wat een aparte geluiden kunnen sommige van die dieren maken zeg! Bij de struisvogels zat een reigernest in de boom. Wauw, wat een herrie joh, daar zijn wat spelende kinderen niets bij.En volgens mij hebben de kinderen vrij veel tijd in de speeltuin doorgebracht en dan is het juist weer heerlijk, op de achtergrond het geluid van kinderen die het ontzettend naar hun zin hebben. Zo af en toe kwam ik wel een groepje tegen,maar dat waren vaak kinderen die het juist allemaal reuze interessant vonden. Verder zo af en toe nog wat mensen tegen gekomen, waar je dan ineens een leuk praatje mee hebt. Zo heb ik bv nooit geweten dat een reiger in het water spuugt, waar dan schijnbaar kleine visjes op afkomen die hij dan makkelijk kan vangen. En als je diezelfde mensen dan later weer tegen komt een enthousiast: : "Heb je dat nest met die jonge ooievaars ook gezien?!?!?!"

Overigens viel het fotograferen me vrijdag ietsje tegen....Ik had de vorige keer zo verschrikkelijk veel bijna perfecte foto's genomen, dat ik dacht dat dat heel normaal was. Maar alle pelikanen zaten bv vrijdag dus op het eiland of in het water, weinig aparte foto's te schieten dus ( ja behalve die mooie in het water dus, die nu weer weg is boehoehoe) En ook de vogels in de kooien lieten zich op de een of andere manier niet zo mooi/goed fotograferen als de vorige keer. Nou was het vrijdag ook wel erg warm, denk dat dat er ook wel iets mee te maken had, je kon goed zien dat zelfs de vogels het flink warm hadden.

Maar goed, ondanks alles dus toch weer een geweldige middag gehad in Avifauna, en voelde ik me weer eventjes als in het paradijs in *mijn hoekje van de wereld* Luister maar goed naar de tekst ( Corner of the Earth - Jamiroquai) Best wel toepasselijk voor dit soort prachtige beelden....

Tip van de dag: Zoek je eigen hoekje van de wereld om van te genieten.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten