vrijdag 4 juni 2010

Afzien en genieten

Daar was ik woensdag al mee begonnen. Eerst dat heerlijke *gestolen* uurtje en dan 's avonds sporten. Woensdag betekent strenge-juf-spinning, maar het ging geweldig.Met het oog op komende dagen mooi weer heeft ze een vetverbrandingsles gedaan, en ik heb hem eindelijk weer eens helemaal uitgefietst. Afzien dus, maar ja, no pain no gain uiteraard ;-) Maar de spirit zit er in ieder geval weer in, nu dat luie lijf nog een beetje meekrijgen.
En toen begon het genieten. We zijn inderdaad nog naar de film gegaan. Sex and the City is het geworden.

Een zalige film en zeker een must voor de Sex and the City fans. Enne, misschien beetje voorbarig, ik weet dat de tip van de dag pas aan het einde van het blog hoort, maar laat je man nou maar gewoon thuis. Kan me niet voorstellen dat mannen dit nou echt een leuke film kunnen vinden.Maar voor ons vrouwen is het heerlijk. Ik ben geen shopper, ik heb geen kasten vol kleding en schoenen, maar toch, zelfs ik zit te genieten bij deze film.Ik denk dat het grootste succes van Sex and the City altijd de herkenbaarheid  is geweest. Ondanks de onbereikbare rijkdom waar deze dames zich in wentelen ( en wie zou dat niet willen?), blijven het uiteindelijk *gewoon* vrouwen, met alle *gewone* vrouwendingen. De leuke en de minder leuke.Misschien hebben mannen er moeite mee, maar vrouwen onder elkaar praten echt over al deze zaken, en dat maakt deze serie en de films, of je nou wel of niet van shoppen, mooie kleding en schoenen houdt of niet, zo geweldig.

Donderdag was weer afzien.... Op tijd opstaan om naar de yoga te gaan was al een crime op zich.Maar, het is me gelukt, en de yoga was afzien en genieten.Maar dat is oude koek, want dat is het meestal. Omdat ik voor vandaag al plannen had, besloten om donderdag gelijk maar de geleende cdtjes terug naar de bieb te brengen.En door het heerlijke weer  maar eens gekozen voor de fiets om naar de stad te gaan ipv de scoot. Jeetje, dat valt niet mee. Wat zijn mensen toch vastgeroeste wezen zeg. Ik had steeds de neiging om de weg op te schieten op bepaalde plekken, omdat ik daar met mijn scoot niet op het fietspad mag. Raar hoor! Maar goed, uiteraard weer eens onder tijdsdruk, want op tijd weggaan is nooit mijn sterkste punt.Ik had mijn lunchdate al een smsje gestuurd toen ik op de fietst stapte, dát ik op de fiets stapte ipv de scoot, zodat hij er rekening mee kon houden dat ik wel eens een beetje later zou kunnen zijn.Goed, klein sommetje, doorgaan fiets ik ongeveer 17 km per uur, da's dan voor de 14 km die het naar de stad is ongeveer 50 minuten. Dat waren er 10 te weinig, want ik had er nog maar 40 tot de afgesproken tijd! Maar goed, even wat *spinningpower* erop gegooid, en ik stond in 30 minuten voor de bieb!! Niet helemaal de afgesproken plaats, maar nu ik toch te vroeg was kon ik mooi mijn cdtjes nog even omruilen :-P Uiteraard kwam ik daardoor toch nog fashionably late bij mijn date, maar dat hoort natuurlijk. Weer afzien (fietsen, het blijft toch een haat liefde verhouding bij mij ) en genieten ( heerlijk in de zon en gezellig lunchen) Terug had ik wind tegen, en al zou je denken dat mijn tijdswinst daar dan in zat, gek genoeg maakt dat in fietstijd niet echt veel uit. ook nu was ik weer in een half uurtje thuis.

's Avonds vond dochter het nodig om nog een filmpje te pakken. We zijn naar Repoman geweest.Bij mensen die mijn blog trouw lezen zal er nu misschien een klein ehhh-heb-ik-die-filmnaam-niet-eerder-voorbij-zien-komen gevoel ontstaan. Dat klopt...een beetje. Ik heb al eens eerder geblogd over Repo, the Genetic Opera, een super cultfilm. Daar was ik erg enthousiast over, ik hou wel van dat soort films. Goed, het enige dat repoman en repo, the Genetic Opera gemeen hebben is dat het gaat over de toekomst, waarin een bedrijf organen verkoopt, en als je die niet kunt betalen, dan worden ze ge*repossesed* Niet slecht zou ik de film als recensie mee willen geven.De twist aan het eind van de film is het, die me dat predicaat mee laat geven. Als je van bizar lekker veel bloed over het scherm spetteren houdt, vooral gaan, maar als je meer cultliefhebber bent, dan is the Genetic Opera meer wat voor je.

Tip van de dag: Time flies when you're having fun.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten