zaterdag 26 juni 2010

Gedomesticeerd en in het wild....

Wat een weertje vandaag hè? De zomer is eindelijk gearriveerd.Gisteren hebben dochter en ik dat nog gevierd door 's avonds *even* naar Scheveningen te rijden. Dochter had een bbq van haar stage, en na afloop, iets later dan verwacht belde ze me. Ze had eigenlijk nog wel zin om naar de film te gaan. Maar het was  net negen uur, en alle films in Rotterdam zouden pas rond 22;20 beginnen. Logisch toch dat je dan even naar Scheveningen rijdt! De zonsondergang hebben we helaas net gemist aan het strand, maar het was een mooie rit, en in Scheveningen zit ook een Pathé, dus daar lekker een filmpje gepakt.

Vandaag stond er eigenlijk enig huishoudelijk werk op het programma. En het woord eigenlijk verteld uiteraard al weer het hele verhaal. Want daar is uiteindelijk natuurlijk weer niets van gekomen.Ik moest echt weer eens naar de kapper. Acht mei voor het laatste geweest, en zoals in het gesprek met de apothekersdames al naar voren gekomen, met een écht kapsel moet je toch ook écht regelmatig gaan. En dan moesten we nog een rondje van allerlei winkels, van lang uitgestelde boodschapjes doen. Terp, Oosterhof, vissenwinkel, en ook de scharensliep stond nog op mijn voicemail. Dochter kon het natuurlijk niet laten. Als we dan toch naar de Oosterhof gaan is voor haar een bezoekje aan de Primark een must. "Alleen kijken hoor ma", werd mij verzekerd. Maar ja de schoenen waren wel erg leuk en betaalbaar, dus toch richting kassa. Maar daar zagen wij een Eftelingwaardige rij staan, dus heeft dochter met pijn in haar hart de schoenen toch maar weer teruggezet.Toen wij de roltrap richting uitgang namen zag ik nog een vriendin van me dapper de roltrap op nemen. Ik wenste haar nog snel veel succes, maar kreeg al snel een smsje: Pffff, ben de Primark maar uit gevlucht, mij te druk. Waarop ik antwoordde: Joh!, wat dacht je dan, eind van de maand, de salarissen net binnen........

Voor we naar de Primark gingen moesten we echter ook nog even een klein hapje eten. Dus bij de McDonalds een burgertje en ijsje gescoord en op het plein zittend in het zonnetje lekker opgepeuzeld. En daar zagen we een mooi staaltje hoe ontzettend gedomesticeerd de meeuwen inmiddels zijn. Met gemak streek hij ( of zij) op de prullenbak neer, en wist er feilloos uit te vissen waar nog wel eens een lekker hapje in zou kunnen zitten.......
Thuis gekomen ( ik was om half tien het huis uit gestormd in de hoop snel klaar te zijn bij de kapper) was het inmiddels al bijna half vijf. Al weer tijd om de deur uit te gaan. Bbq bij collega/vriendin. Nog even snel in mijn ( nieuwe) oranje shirt gehesen. Was gevraagd of we allemaal in/met iets oranjes wilden komen ivm de voetbal. En nu Nederland het zo leuk doet, waarom niet.En dan, heel onverwacht, kom je er ineens één echies in het wild tegen....... Een Bavaria-babe!

Tip van de dag: Ga noooooit op zaterdagmiddag aan het eind van de maand naar de Primark......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten