donderdag 22 maart 2012

Inspiratie

Mijn eerste rondje met de hond is geweldig. Uiteraard heeft het heerlijke weer van de afgelopen dagen daar ook wel wat mee te maken, maar zo 's morgens samen met je hondje buiten lopen geeft de ruimte aan mijn gedachten. En vandaag viel me de volle afvalbak naast het bankje achter onze flat me op.

Ik woon on een 55+flat. Nee, dat ben ik nog niet, maar toen ze de flat naar 55+ renoveerden, konden ze me er gelukkig niet uit zetten, dus zodoende. Maar wat ik dus wel grappig vind, is dat de stemming ook gelijk meer 55+ is geworden. En daar bedoel ik mee dat er lustig op jongeren gemopperd wordt. Dat betreffende bankje waar ik het net over had, wordt regelmatig bevolkt door jongeren. Die zitten daar lekker te kletsen en *chillen*. Maar dat wordt dan vaak hangen genoemd, en dan ook met een beetje negatieve klank.

En daarom vond ik het dus juist zo verschrikkelijk leuk om een  volle afvalbak te zien. Zie je nou wel, ze weten heus wel hoe het hoort, en heb je er nou echt last van? Ok, zo af en toe ( uiteraard vooral in de zomer) hoor je ze vrolijk lachen, en praten, maar dat is toch juist leuk. Hét bewijs lijkt me, dat ze het naar hun zin hebben, en als ze dan ook nog netjes hun rommel opruimen, wie zitten ze dan eigenlijk in de weg?

En vandaag was ik dus aangenaam verrast door mezelf. Het is al weer een tijdje geleden dat dit soort gedachten de vrije loop kregen. En ik miste het. Ik wil me zo graag verwonderen en genieten van de bijzondere -gewone- dingen in het leven. Het leven is vaak helemaal niet zo leuk. Kijk naar het nieuws, sla de krant open, er staat zoveel naars in. En op de één of andere manier lijkt mopperen veel makkelijker dan complimentjes maken, of kijken naar de leuke dingen in het leven. En ligt dat aan mij, of moet leuk tegenwoordig steeds groter en meeslepender zijn?

Ik wil weer terug naar het begin van mijn blog. Naar de energie die het me gaf, en het goede gevoel.Ik heb het al een poosje minder goed naar mijn zin op mijn werk, en daar is, naar ik nu merk, weer erg veel energie in gaan zitten. En vooral negatieve moet ik helaas zeggen. Daarmee was ook de inspiratie een beetje verdreven. ik voelde me vaak alleen maar moe, moe, moe, en als mijn gedachten al met me op de loop gingen, dan was het meestal de verkeerde kant op.

Terug dus, weer wat positiviteit terug, wat vrolijkheid, weer KMGP  Complimentjes maken ipv commentaar geven. Leuke dingen zeggen, ipv afzeiken. En zo heb ik het stelletje wat vanavond gezellig op dat betreffende bankje zat te kroelen gevraagd of ze daar vaker zaten. En dat was zo. Toen vertelde ik ze hoe aangenaam verrast ik was door de volle afvalbak, en dat daar voor mij mee bewezen was dat de jeugd van tegenwoordig heus wel weet hoe het moet, en dat ze zich vooral niet al te veel van he gemopper van mensen aan moesten trekken. Dat ik het juist leuk vind dat ze daar zo lekker zitten. 

Er werd ons een heel hartelijke goede avond gewenst toen we weer verder liepen.

Kijk, dat vind ik nou leuk!

Tip van de dag: Zeg eens iets leuk tegen een ander, zelfs al ken je die persoon helemaal niet.

1 opmerking:

  1. Wanneer je af en iemand een compliment geeft heb je kans dat je er zelf ook eentje ontvangt !!!

    Groetjes
    Nico

    BeantwoordenVerwijderen