zaterdag 17 maart 2012

Luxebeest

Vandaag een klein blogje vanaf de bank. Nee, ik ben niet ziek of zo, maar ik heb een prachtige laptop op schoot. Een totaal overbodig luxe hebbedingetje. Het stond al heel lang op mijn wishlist, maar echt nodig heb ik hem natuurlijk niet. Ik heb pas een pracht van een nieuwe computer gekocht, waar ik ook super tevreden mee ben.

Waarom dan toch die laptop? Tja, weet U het, dan weet ik het.Soms heb je van die onzinnige wensen, waarvan je je zelf toezegt ( tenminste, zo werkt dat bij mij) dat als je ooit nog eens geld te veel hebt, je ze in vervulling laat gaan.. En met het heugelijke feit dat ik het 25 jaar bij mijn baas heb uitgehouden gaat een bescheiden bonus gepaard. Uiteraard wilde zuinige( lees vrekkige!) ik er minimaal de helft van wegzetten, maar met een (klein ) beetje overreding van Vriend heb ik besloten mijn bonus lekker te *verbrassen*. Eindelijk die onzinnige (?) wens in vervulling laten gaan.

Wensen misschien ook wel, want verder heb ik mezelf de luxe van een nieuwe slaapkamertv gegund. Kostte me ook wel wat moeite hoor, want hing daar een exemplaar uit negentiennoach, hij deed het toch nog. En zuinige ( lees vrekkige!) ik, heeft wat moeite met dingen vervangen die best nog wel goed werken. Dat dat dan gebrekkig is, of echt geen gezicht, of misschien helemaal niet handig doet er niet zoveel toe. Ik ben een groot fan van consuminderen.

Maar goed, zo heel af en toe moet je jezelf ook wel eens kunnen verwennen. En eigenlijk klopt het helemaal. Een bonus voor vijfentwintig jaar hard werken  besteden aan iets voor totale ontspanning. Iets wat verre van nuttig is, alleen maar voor de heb, voor de fun .

Uiteindelijk is mijn hele bonus al op eer ik hem goed en wel heb ontvangen.Maar dat heb ik dan weer te danken aan -vrekkige ik-, die altijd wel ergens wat centjes opzij heeft gezet, zodat als er dingen aangeschaft moeten worden waar je echt niet zonder kunt ( en dat zijn er minder dan je zou denken hoor!Denk aan een wasmachine, of een magnetron)Dat vul ik dan wel weer aan als de bonus binnenkomt 

Want het laatste beetje wat over was, had ik al besteed. Aan een vierpotig wondertje....

Tip van de dag: Verwen jezelf ook zo af en toe.

PS Ik ben toch blij met mijn eigenlijk totaal overbodige luxe hebbedingetje. Er zitten super veel leuke spelletjes op, en het is echt lekker onzinnig, maar ik geniet met volle teugen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten