maandag 19 maart 2012

Ik wil 't, ik wil 't, ik wil 't

Heb je da ook wel eens. dat er iets is wat je zooooo graag wilt, dat het bijna pijn doet.Ik heb dat momenteel met de lente. Ik kijk de blaadjes zo'n beetje aan de bomen. Ik wil een zonnetje, lekker op een terrasje zitten, vrolijk fluitende vogels, en alles wat er verder nog bij hoort

De vogels doen hun best, dat kan niet anders gezegd worden, maar de bomen lijken nog zo kaal te blijven, dat elke grijze dag weer bijna op een winterdag lijkt. Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van kijken hè. Want echt mensen, de lente is echt al onderweg. Kijk maar even mee....




Deze zie je overal langs de waterkanten, groot hoefblad.



En uiteraard het klein hoefblad, of ze *zonnetjes* zoals mijn moeder ze altijd noemt.




Naast nog hele kale takken begint de treurwilg ook echt al blaadjes te krijgen.




En hier en daar zie je echt wel narcissen staan.


En al ziet het er niet vrolijk lente achtig uit, de Tulpenboom zit vol met fluweelachtige knoppen.






Lieve blauwe bloempjes....



En zelfs de eerste voorzichtige bloesem, als je maar goed kijkt!



Geel valt natuurlijk altijd iets beter op...





Dit heeft natuurlijk helemaal niets met de lente te maken, die zie je bijna het hele jaar, maar ik vind de ze blaadjes altijd zo mooi.



En zoals ik al zei, aan vogels geen gebrek, die zingen letterlijk het hoogste lied.






Ok, nog een laatste, omdat ik het niet kan laten en zooooo graag lente wil zien. Dat geel is toch echt lente, niet dan?





Alles bij elkaar begint het er wel op te lijken. En daar bij opgeteld dat ik vrijdagavond ook weer een vleermuis heb gezien, denk ik dat we de schaatsen echt wel weer in het vet kunnen zetten.

Tip van de dag:Als je iets echt wil, moet je gewoon goed kijken ( zoeken), je zult verrast zijn!



PS Natuurlijk kan ik het niet laten.... Zijn het geen schatjes zo bij elkaar?

3 opmerkingen:

  1. Langzamerhand is het steeds meer zichtbaar. En vooral net zoals vandaag, blauwe lucht en heerlijk zonneschijn. Aan de vogels is het vooral te zien, al druk in de weer met takjes zoeken en te dansen voor elkaar.

    Jij hebt de lente al hier op je blog gezet, dus eigenlijk is die er al, morgen officieel toch?

    Het zijn inderdaad schatjes. Wat apart dat ze elkaar opzoeken.

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die vleermuis zag ik een dag of 9 geleden in de tuin al, ik dacht nog aan je en wilde je bellen, maar dat .... ben ik ook direct weer vergeten ;-)En in snel tempo zie ik nu ook overal tekenen van 'lente '. Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh ik wil echt met je mee. Ik kijk de bloemetjes ook uit de grond en de blaadjes aan de bomen. Heerlijk. Nu dan ook echt een zonnetje. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen