donderdag 8 maart 2012

SURPRISE!!!!!!!

Woensdag is altijd een erge drukke werkdag. Wij werken dan met met z'n vieren, en aangezien het de laatste tijd ineens een stuk drukker is geworden, is het flink aanpoten. Dat loopt planmatig niet altijd even soepel, wat nog wel eens wat ergernis met zich meebrengt. Je kent het wel, je hebt het al druk, en dan moet je ipv dat je snel kunt beginnen, eerst nog gaan kwartetten.

Maar goed, dit soort ergernissen even terzijde, ik had een flinke volle bak gisteren, maar aangezien ik tegenwoordig om de week op woensdag ook nog een avonddienst achter mijn dagdienst aan maak, hadden we afgesproken ook écht te gaan lunchen. Als je zo'n volle werkdag hebt, dan moet je gewoon even de tijd nemen om te gaan zitten, anders kom je echt niet door zo'n dag heen.

Tot zover nog niets nieuws deze woensdag.Zoals gezegd, flinke ochtend, ik zou zeker wel tot een uur of één bezig zijn, sterker nog, als ik het wilde halen, om één uur op kantoor zijn, zou het zelfs nog een beetje doorlopen worden.

Natuurlijk loopt het dan altijd net even anders als had gemoeten. Van twee klanten, waar ik normaal gesproken echt dik anderhalf uur mee bezig zou zijn, had de ene zichzelf al aangekleed, en had de ander echt geen puf, dus ipv die anderhalf uur was ik er met een goed half uur weg. En zo belde ik mijn collega dus om half één op met de vraag of ik voor haar nog wat kon doen, zodat zij ook om één uur op kantoor kon zijn om te lunchen.

Helaas kunnen wij nou eenmaal niet altijd gelijk de telefoon opnemen als we gebeld worden, dus reed ik vast naar kantoor. Daar werd ik nog even aan de praat gehouden door een arts, en toen belde de collega terug. "Ben je dan al op kantoor?!?!?"vroeg ze."Ja, ik loop er net binnen"antwoordde ik, nog door de gang lopend, en met dat ik dat zei deed ik de deur open...

Tja, dát was dus net een half uur te vroeg. Collega ging stotterend aan de telefoon door, en achteraf heb ik haar hersens horen kraken terwijl ze wat verzon om me toch echt nog even van kantoor weg te houden. En ze verzon iets, maar ja ik had de deur al net open gehad....

Daar waren wat collega's bezig , die normaal gesproken op woensdag helemaal niet aanwezig zijn... Collega die ik aan de telefoon had heeft me toch nog wat te doen gegeven, en ik heb me braaf laten sturen, want op dat moment beseft ik dat er wat gaande was.



Toen ik eindelijk ( wel om één uur dus!!!) terug kwam stond de collega die me bezig had moeten houden me op te wachten, en zag de deur er zo uit!

En binnen wachtte me een nóg grotere verrassing.Het kantoor was feestelijk versierd, en de tafel ruim gedekt, de heerlijkste geuren kwamen me tegenmoet, en zo'n beetje ál mijn collega's waren er.




Een grote bos bloemen,( een kaart vol) felicitaties.



En een tas vol cadeautjes.




En ondanks dat ik dus een half uur van te voren een glimp te pakken had gekregen, was ik echt totaal overdonderd en verrast.






Bij deze wil ik zeggen: Dank je wel lieve collega's, dat was precies wat ik even nodig had! Wat leuk dat jullie met zovelen zijn gekomen,en ik heb ook echt niets, maar dan ook helemaal niets van alle voorbereidingen gemerkt!De 25 jaar zijn met ups en downs geweest, maar over het geheel genomen vind ik nog steeds dat ik het leukste werk van de wereld heb!

4 opmerkingen:

  1. Wat een verassing en wat ontzettend leuk. Tje zeg 25 jaar, dat is best lang. Gelukkig is het leukste werk van de wereld.

    Gefeliciteerd!!

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha, grappig verhaal. Wel ontzettend leuk zeg!! Nou gefeliciteerd hoor, op naar de volgende 25 (of iets minder ....) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte Irene!!! Ik hoop dat een van je naamgenoten mijn felicitaties heeft overgebracht.
    Vorig jaar had ik ook zo'n jubileum en hadden de collega's me ontvoerd naar Rockanje.
    We boffen dat we top collega's hebben ;-)

    Sandra Post vd Burg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartelijk gefeliciteerd met je 25-jarig jubileum. Hopelijk haalt de regering niet zulke rare fratsen uit dat je nog 25 jaar moet werken. Als dat wel zo zou zijn dan zou dat wel een record in de thuiszorg zijn (waarschijnlijk zit je nu al aardig in de buurt).

    BeantwoordenVerwijderen