zaterdag 2 april 2011

Zomer!

Haha, geintje natuurlijk, maar ik hoorde net op het nieuws dat in Eindhoven 25 graden gemeten was, en dat is dan officieel een *zomerse* dag.Ik hoop dat jullie er net zo van genoten hebben als ik.

Ik heb vandaag sowieso iets leuks voor mezelf gedaan. Ik heb me opgegeven bij de Kymco Tourclub Nederland. Althans, ik heb me aangemeld, ik moet nog een mailtje terug krijgen, maar dat lijkt me geen probleem. Ik heb een Kymco, en ik ben dol op touren, wat willen ze nog meer?Lijkt me hartstikke leuk, met andere gelijk-minded-people gezamenlijke tochtjes te maken.

En vandaag heb ik maar vast een beetje geoefend...... Ik heb mijn vertrouwde uitvalshoek genomen, Kinderdijk ( overvaren bij Krimpen aan de Lek) Uiteraard was ik niet de enige die wel zin in een dijkritje had, dus het begon lekker rustig. Na Schoonhoven ( aan de overkant) werd het echter al een stuk rustiger en heb ik een heel stuk met twee Harley rijders opgereden. Ok, na een oponthoud trokken zij wat sneller op, maar verder kon ik het prima bijhouden

Bij Ameide lieten ze me helaas in de steek, en reed ik in mijn eentje verder. Ik ben dol op die Lekdijk. Het is zon prachtig gebied. Altijd wel iets moois te zien, en ik heb ze weer gezien hoor, de eerste Pinksterbloemen!!!


Bij Beusichem ( vlak voor Wijk bij Duurstede) ben ik met het pontje overgevaren en daar heb ik de rivieren achter me gelaten.

 Huis Doorn

Via Doorn, naar Zeist en zo langzaam weer op de terugweg. Uiteraard had ik toen wel trek in een hapje, en omdat ik er toch min of meer over struikelde, eindelijk maar eens de spare ribs in Lopik gaan proeven. Ik had daar al zoveel lovende woorden over gehoord En inderdaad, er was geen woord van gelogen. Heerlijke sappige spare ribs, die je zelfs veilig kunt bestellen als je niet van kluiven houdt. Het vlees viel er zo af!

En nu was ik dus echt wel blij met de zomertijd. Nog lekker zakkend zonnetje tegemoet naar huis. Vanaf Lopik loopt een schattig landelijk weggetje richting huis, en dan kun je dit soort prachtige plaatjes zien:


Tegen de avond was gelukkig ook de toch wel flinke wind gaan liggen. En dan krijg je dit soort spiegelgladde foto's. Prachtig!

Duidelijk dat ik een heerlijke dag heb gehad

Ow ja, onderweg nog wat tegen gekomen. Ik hoop oprecht dat U niet uitgerekend bent, en op Uw kindje zit te wachten, want dan kan het nog even duren hoor.....


....... het ziet er nl niet naar uit dat de ooievaar van dienst al is gearriveerd......

Tip van de dag: Geniet als de kans zich voordoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten