zaterdag 23 april 2011

Het spuugt vuur!

Jammer genoeg heb ik het nu niet over mijn eerste ontmoeting met een heuse draak, maar over mijn dochter.

Zomaar alleen een beetje met gewichtjes aan een koordje of kettinkje zwaaien ( Poi'en) is voor mijn dochter natuurlijk niet genoeg. Dat moet een leveltje opgetrokken worden. Hoe? Met vuur natuurlijk. En omdat moeders een mooi fototoestel heeft, mag ze ook mee. Om het vast te leggen!  Een lange sluitertijd zorgt ervoor dat de beweging in zijn geheel wordt vastgelegd.

Grappig effect geeft dat zo wel.
Ik moet nog wel een beetje oefenen met foto's maken, die bosjes ervoor zijn niet echt een succes....
En het lukt ook zonder....
Firetornado!!!!

Toch maar even ergens anders gaan staan, en langzaam maar zeker wordt het ook donkerder....der.
Een vlinder!!
 Hoe heette dat tekenspulletje vroeger nou ook al weer, met die rondjes en die cirkels?!?!?!

En als het vuur uit moet, hard draaien, dan krijg je mooi blauw vuur......

Tja, en als je dan toch met vuur bezig bent....

Het is wel indrukwekkend, dat moet gezegd worden. En dat werd het ook, want we hadden inmiddels heel wat bekijks vanuit het flat



Dus op naar het volgende. SparkelPoi's


En dat is iets wat je zorgvuldig moet doen. De Sparkel Poi wordt nl *geladen* met staalwol, een *aangestoken* door een gewoon batterijtje. Maar staalwol ontvlamd niet alleen door zo'n batterijtje....

Ik: "Ehhhh, gaat dat wel helemaal goed, daar achter je?!?!?!"
Nou nee dus. Bij het verkassen naar een ander plekje had dochter niet haar voorraadje staalwol uit de weg gelegd.... En dat ontvlamd dus ook als er Sparkels op terecht komen....

Gelukkig is alles goed afgelopen en kon ze haar voorraadje nog redden voor het hulpeloos in vlammen opging. Ach, als je dochter maar een hobby heeft. Toch?

Tip van de dag: Let op waar je je spulletjes laat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten