donderdag 21 april 2011

Elf Fantasy Fair 2011 Foto's!!!

Nou eindelijk dan!!!Pfff dat was een klus. Ik heb de 415 geschoten plaatjes weten te beperken tot een onsympathieke 232. Nog veel te veel natuurlijk, want wie vind het nou leuk zulke aantallen foto's door te worstelen van een ander.Maar goed, het was echt een super gave dag, en ere was zoveel moois te zien, dus toch maar geplaatst.

Ik heb ze overigens niet meer van commentaar voorzien. Deels omdat het makkelijker zoeken is als ik een verzoek krijg ( en dat mag gerust hoor!) voor de foto van originele grootte, maar deels dus ook gewoon veel te veel werk. Hier en daar heb ik nog wel een commentaartje bijgevoegd.

Nu nog het verslag van de dag zelf....

Om zes uur zijn we opgestaan. Dochter wilde helemaal gebodypaint, dus dat zou wel wat tijd in beslag nemen. Volgens vriendin maar een kwartiertje, maar dat was een beeeeetje onderschat... En zo moest ik ze nog aardig haasten om onze lift naar de trein te halen.


Door ander station te kiezen waren we echter gelukkig nog ruim op tijd voor de trein. Uiteraard weer verwonderde gezichten, maar zo vroeg nog geen vragen deze keer.Maar de conductrice wist wel onze aansluiting direct te noemen toen ik haar daar naar wilde vragen. Ik hoefde niet eens onze bestemming te melden. Hoe zou dat nou toch kunnen?
Helderziende misschien?!?!?!

Voor het eerst in al die acht jaar hebben we dan nu eindelijk de opening eens meegemaakt. Koning en koningin ( of wie er dat jaar over Elfië regeert) presenteren zich. Dit jaar waren dat Koning Midas en Koningin Avaritia. Zij deelden overigens ruim van hun fortuin, maar ja, wat wil je, als alles wat je aanraakt in goud veranderd

En wat een heerlijkheid trouwens om zo lekker vroeg te zijn. Om te beginnen hadden we natuurlijk (?!?!?) weer schitterend weer, maar het is nog zo lekker rustig zo vroeg. De hele horde mensen voor de poort verspreid zich binnen no time over  het aanzienlijke terrein, en je hebt echt even de tijd om rustig van alle mooie dingen en de rust te genieten.

Eén van de vele barretjes.Als de fair eenmaal goed op gang komt, kom je er bijna niet eens meer bij om te bestellen, laat staan om hem in volle glorie op de foto te zetten!


Kortom, zalig om er zo vroeg te zijn.

Overigens had ik mij deze fair een doel gesteld. Ik wilde een Vow of Silence doen. Die is al snel door mijn dochter omgebouwd in een *straf* Waarvoor precies is nooit echt duidelijk geworden, maar ze legde aan alle mensen uit dat ik die dag straf had. Ik moest zwijgen, en mocht maar 1 ding zeggen, nl "Dankjewel"En als ze dat uitgelegd had, dan zei ze gelijk: "Je bent echt hartstikke vervelend", waarop ik dan uiteraard alleen met een lieftallig: "Dankjewel!"mocht en kon reageren.De vow/straf begon zodra we het terrein op kwamen. Op zich was het echt leuk om te doen. Eén keer halverwege de dag een korte pauze, en uiteraard ben ik hier en daar ook wel eens de fout in gegaan. Maar all and all is het me goed gelukt, en was het echt wel leuk om te doen!

Zoals ik al eerder gemeld had, had dochter zich een heerlijk uiterlijk aangemeten. Tja, wat ze nou precies was weten we eigenlijk zelf ook niet , maar ze zag er geweldig uit, en had heel wat bekijks.

De reden dat dochter dit jaar niet in een superwijde rok wilde waren haar Poi's Een Poi is een gewichtje aan een koord of ketting die men rondzwaait en waar men trucs mee uithaalt.Sinds kort weer één van haar nieuwe hobby's

En dat kan natuurlijk niet met een hoepelrok Ze heeft overigens haar vriendin ook gek gemaakt. En op de fair waren uiteraard medepoi'ers te vinden

 Ikzelf heb nog meegedaan aan de *kostuumwedstrijd* Dit jaar een heerlijk echt onvervalst EFF gebeuren. de presentator was een rolvaste arrogante figuur.Met verveelde stem kondigde hij iedereen aan, en wist iedereen wel een beetje af te katten. Jammer genoeg had hij de verhaaltjes een beetje door elkaar gehaald, maar hij snapte wel gelijk dat ik niet mocht praten. "Ow, weer één die niks mag zeggen, nou lekker dan, laat je dan maar van je mooiste kant zien hoor".


Uiteraard kwamen er veeeel mooiere kostuums dan het mijne voorbij, maar dat is het leuke aan EFF, dat maakt helemaal niets uit. of je er nou super veel werk van maakt, of wat minder en je flink in je rol inleeft. Alles kan.Hier twee leden van The Royal Elf force, die Elfië vanuit de lucht bewaken.


De prijsuitreiking ging wel heel eerlijk. Er was geen jury, het publiek mocht beslissen wie zij het mooiste vonden. Dat ging als volgt. De presentator vroeg of ze ons allemaal mooi vonden en toen het publiek dat met gejuich en applaus bevestigde zei hij: Nou, da's duidelijk ( ....hoor het verveelde stemgeluid....) iedereen is mooi. Iedereen heeft gewonnen. Jullie prijs ligt in de gracht. Vis die er zo maar uit!" En weer tegen het publiek: "Ze blijven nu staan zodat jullie foto's kunnen maken"Naar achteren: "Tot hoe laat is het open? Zes uur? Goed, U hoort het, U heeft ruim de tijd om te fotograferen"En weg was hij.

Het klinkt allemaal misschien wat lullig, maar da's Elfië. Waar het onverwachte gebeurt. Want tenslotte lopen we daar geen van allen te pronken omdat we een prijs willen winnen, maar gewoon omdat we het leuk vinden. Om mooi te zijn, of om in een andere huid te kruipen, of wat voor reden je er ook voor kunt bedenken.

Halverwege/tegen het einde van de middag had dochter haar Poi vrienden gevonden en is ze daar mee aan de gang gegaan. Ik ben heerlijk op een bankje gaan zitten ( het was bij de muziek) heb nog wat foto's genomen, heb wat zitten lezen, en lekker rustig aan gedaan. Zo'n hele dag in korset is niet niks hoor!

Leuk was dat de Poipeople ook anderen, en met name kinderen de kans gaven om wat te leren. Sommige kinderen zijn natuurtalentjes!


Langzaam maar zeker werd het weer wat kouder, en begon de vermoeidheid  enigzins toe te slaan, dus maar tijd om weer huiswaarts te keren.In de pendelbus nog gezellig gesprek met een gnoom ( die overigens al weer *gewone* kleur was) en op het station stond het uiteraard vol prachtige mensen.

Een laatste gezellig gesprek in de trein, en zoals ik al schreef, geen zin om op de bus te wachten, dus door het Schollebos naar huis gelopen. En zelfs daar kreeg ik nog een fotoverzoek

Moe maar voldaan kijken we weer terug op een heerlijke fair.

Ow ja..... (Stiekem) kusjes stelen van een rood/zwarte gnoom is niet mogelijk, je valt altijd door de mand.....
Tip van de dag: Ga maar lekker genieten van de foto's ( nogmaals de link voor degenen die het hele verhaal hebben gelezen hier!!!)

2 opmerkingen:

  1. Mooie foto's hoor, ik heb even genoten. Vooral de allerlaatste is leuk .... Lekker soppie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat heerlijk.. dat filmpje van mijn kleine poi-ende smurfjes
    ik zit helemaal te smelten
    thanx
    en je houdt echt nog wat van me tegoed.. sorry sorry

    BeantwoordenVerwijderen