maandag 4 april 2011

De jongen in de gestreepte pyjama

Ik ben er nog maar net in bezig, maar ik vind het nu al een briljant boek. Misschien beter bekend onder de Engelse titel door zijn verfilming. Ik heb die film dus al gezien, en vond die ook al zo ontzettend goed, maar nu heb ik spijt....

Spijt dat  ik niet eerst het boek in handen heb gehad. Het prachtige van dit boek is nl dat het hele verhaal eigenlijk door de ogen van de negenjarige Bruno wordt gezien. Hij moet verhuizen omdat dat moest van zijn vaders werkgever ( de Furie). Ze woonden in Berlijn, waar hij het goed had met zijn vriendjes, en zijn grootouders. En nu is hij dan verhuisd naar een plek in the middle of Nowhere, waar geen andere ( echte) huizen staan, en dus eigenlijk ook niemand om mee te spelen. Of zou dat met die kinderen, die daar in die rare lage huizen wonen moeten? Maar die lopen er allemaal zo raar bij... In hun gestreepte pyjama's. Ook heeft de plaats waar ze heen verhuisd zijn zo'n rare naam. Oudwis....

Voor wie verder dit boek nog niet gelezen hebben en/of e film nog niet hebben gezien zal ik verder niets vertellen. En als je van zowel lezen als film houdt zijn beide een aanrader. Maar doe het dan wel op de goede volgorde, en lees eerst het boek. Ik garandeer je een geweldige ervaring....

Tip van de dag: ( in deze volgorde) : Lees en kijk De jongen in de gestreepte pyjama

Geen opmerkingen:

Een reactie posten