zaterdag 18 juni 2011

KMGP

Voor de verandering maar weer eens een KMGP. Weten jullie het nog? Ik dacht er zo makkelijk aan te komen iedere dag, maar het valt niet mee. Want ik reken alles wat ik voor mijn werk doe niet onder de KMGP. EN verder zal ik mensen vast wel plezier geven, zonder dat ik dat merk, omdat ik het zo vanzelfsprekend vind wat ik doe ( dat hoop ik tenminste!!!), maar een *echte* KMGP is natuurlijk het leukst als je je er bewust van bent.

Nou, vandaag had ik weer een goeie. Na mijn werk nog een klein boodschapje gedaan. Tenminste, dat is altijd de bedoeling, maar ik liep natuurlijk toch weer met twee aardig uit de kluiten gewassen plastic tassen te sjouwen. Bij de uitgang van het winkelcentrum stond een mevrouw te tobben met haar jas. Net onder de kin was de rist vastgelopen. je kent het wel, de stof er tussen, niet meer omhoog of omlaag te krijgen. En ik zag dat, dus uiteraard vroeg ik "Lukt het?", want ik bemoei me graag met andere mensen

"Nou, ehh nee, eigenlijk niet," was het eerlijke antwoord. "Zal ik even proberen dan?" vroeg ik, en dat aanbod werd met graagte aangenomen. Was voor mij natuurlijk fluitje van een cent, want je kijkt er anders tegenaan als je ervoor staat, dan als je onder je kin staat te rommelen.Die mevrouw hartstikke blij, en ik ook. Want op zo'n regenachtige dag zie je niet zoveel gezellige gezichten

Tip van de dag:  Wie doe jij met een kleine moeite een groot plezier?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten