zondag 19 juni 2011

Even wat anders...

Soms vergeet ik het gewoon. Waar dit blog om draait. Waar het leven om draait.Ik heb het al zo vaak gezegd, maar moet het gewoon zo af en toe herhalen, anders vergeet ik het. Leven gaat niet om groots en meeslepend, al kan dat ook ontzettend leuk zijn. Alle heerlijke scootterriten, het prachtige weer, de geweldige films die ik zie. Allemaal schitterend, maar daar zit natuurlijk niet de essentie van leven in.

In de kleine dingetjes, Zoals bv het prachtige bloemetje van de Akelei. Nooit geweten dat daar zulke mooie bloemetjes aan zitten  Moeilijk te fotograferen, zeker alleen met mijn telefoon, dus foto maar even gegoogled ( foto geleend van Mo6.nl) 

Ik had vandaag eigenlijk minder *zwaar* weer verwacht dan gisteren. Maar vandaag dus drie buien op mijn kop gehad, en gisteren maar één. Maar de bleometjes voor één van de flats waar ik kom ( oa dus die Akelei) staan er dan zo fleurig bij. Een prachtig oranje roosje, verschillende kleuren Akelei, Clematis, en nog veel meer moois. Wordt allemaal liefdevol bijgehouden door een inwoner van dat ( 55+) flat.

Nou was ik natuurlijk ook niet vergeten dat het Vaderdag is. Gisteren met het boodschappen doen flesje voor hem gekocht. Maar ja, kwam dus verzopen thuis. Dus maar even gebeld, of hij het heel erg vond als ik die ene andere keer kwam brengen. Zelf had hij er geen erg in gehad dat het Vaderdag was,was zijn reactie, dus dat was niet echt ene probleem.

En dus geen weer voor grootse en meeslepende dingen vandaag. Na 2982 pagina's van de Aardkinderen  die maar even weggelegd .Moet er eigenlijk nog 582, maar die komen nog wel. Ik ben de prehysterie even zat en de goede raad van zus maar genomen, en met De Bekering van Jodi Picoult begonnen. Lekker met boek in bad gekropen om de kou van drie regenbuien uit mijn lijf te krijgen.

Daarna nog even een stofzuiger door het huis geslingerd en de vaatwasser uitgeruimd, en langzaam was het al weer tijd om te koken. En zo glijdt stilletjes een dag voorbij. Wel gaan mijn gedachten zo af en toe naar mijn dochter. Die is op het Solstice festival in Ruigoord. Met haar tentje. Twee dagen lang. Gisteren nog wat berichtjes gehad. Viel nogal mee met de regen, wel veel wind. Maar vandaag zal haar telefoon wel leeg zijn. Nog niets gehoord... Als d´r tentje maar niet is weggewaaid....

Tip van de dag: Gewoon is ook wel eens lekker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten