woensdag 23 november 2011

Zondagse solextocht op texel

Gisteren was het niet meer gelukt. Met al die foto's duurde het toch even langer dan ik ingeschat had om te bloggen. Maar nu begint mijn weekend, dus morgen mag ik uitslapen, en kan ik dus nog wel even bloggen.

Vorige week zondag op Texel scheen het zonnetje weer. Helaas een iets dunner zonnetje dan de dag ervoor, maar in iedergeval goed genoeg om er nog een leuke dan van te maken. Voor de zekerheid hebben we de solexverhuur nog gebeld. We wilden natuurlijk wel zeker weten dat er nog een solex stond. Hmmm naief? Gewoon een beetje dom? Uiteraard! Het is half November de verhuurmeneer heeft er 200 staan wat denken we nu? Dat die allemaal al weg zijn??!?!? Die man was überhaupt blij dattie er nog twee kon verhuren. 

Maar goed na het uitchecken op naar Cocksdorp. Ja zo heet dat dorp echt, kan er ook niks aan doen check de foto's een eindje verder maar. Maar goed toen we daar waren vroegen we ons af waar de verhuur eigenlijk precies zat. Wel telefoonnummer opgezocht en in welk dorp maar geen adres....Ach ja, gelukkig zijn we allebei zo warrig dan hoef je elkaar niets te verwijten  

Gelukkig zat het nummer nog in de telefoon dus even nagebeld waar de verhuur nu eigenlijk zat. Bleek dat we een half eiland te ver gereden waren!Nou scheelt het dat het eiland ook weer niet zó groot is natuurlijk.

Na dat telefoontje hadden we het echter snel gevonden dus konden we na een korte uitleg lekker op onze solexjes stappen. Enige jammere was dat we omdat we met de auto gekomen waren helemaal niet aan handschoenen hebben gedacht, dus dat was wel een beetje frisjes zeg maar.

Goed zoals een heel bekend iemand ( geen flauw idee wie hoor maar het was een bekend persoon) heeft gezegd. Eén beeld zegt meer dan duizend woorden....




Motortje op de band laten zakken......
aanduwen....
En karren maar!

Onderweg nog en filmpje gemaakt. Zo ziet dat er nou uit, ( en zo klinkt het ook!)



Onderweg nog even misverstand. Vriend dacht dat ik alternatieve route wist maar nee ik dacht dat ik iets gezien had. iets waar ik het hele jaar al over loop te zeuren waar ik er niet genoeg van kan zien zeg maar en ja hoor daar stond hij.... De witte reiger!!!!!
Uiteraard eigenlijk net buiten foto bereik maar met beetje knippen toch nog leuk in beeld!

Mijn solex reed trouwens net even minder lekker dan die van vriend en in de duinen was dat goed te merken. Als het bergje ( ok duintje!) op ging kon ik maar beter nog een beetje meetrappen anders ging ik bijna weer achteruit naar beneden maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken. En eindelijk kwam de vuurtoren van Texel in zicht.


Zoals ik al zei was het zonnetje een beetje dunnetjes ietwat heiig is het de hele dag wel gebleven, maar toch super leuk om te zien. Daar hebben we ook even wat gedronken en opgewarmd, en tevens verjaarscadeau voor zwager gekocht. Helaas besloot ik op het moment dat vriend dat in de solextas wilde doen het solexdominoeffect uit te testen dus de cadeauverpakking was eeen beetje gesneuveld. De overheerlijke biertjes zijn gelukkig heel gebleven, en dat is tenslotte het belangrijkst!

Het leukste van so'n solex tocht is natuurlijk dat je stukken van het eiland ziet die je anders met de auto niet ziet en die met de fiets veel te veel inspanning kosten . Nog wat laatste foto's bewijs dat Cocksdorp echies zo heet en de  mooie beelden van een dorpje waar het lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan. 


Het dorp heet trouwens Oosterend, en lag gelukkig tamelijk dicht bij het uitleen ( en dus ook inlever!) punt want we hadden inmiddels flink koude handen gekregen. 

Maar duidelijk is wel dat solexen over Texel een zeer aangename bezigheid is!

Tip van de dag : Als je in November gaat solexen over Texel, vergeet dan niet je handschoenen....


1 opmerking:

  1. schitterend weer gegeven, leuk hoor, geniet er maar goed van, voor je het weet is het voorbij.....

    BeantwoordenVerwijderen