woensdag 30 november 2011

What's the use?!?!?

Zoals zo vaak als ik er niet meer helemaal uit kom, ga ik over in het Engels .Ik vind dat een prachtige taal, en het lijkt mij soms wel of dingen krachtiger over komen. Maar ja da's dus puur mijn gevoel natuurlijk.Tja, dan gooi ik er nog maar een Engelse zin in. Who am I kidding??!?!?

Tja, voornamelijk mezelf denk ik dan. Het leven is leuk.... Dat is het helemaal niet, maar ja, door maar zo vaak mogelijk leuke verhaaltjes op te schrijven, en de boel zo positief mogelijk in te zien, lijkt het af en toe wel leuk. Zus had er laatst ook al last van. Weltuntergangsstimmung, zou mijn moeder zeggen. Is het de tijd van het jaar?  Laatst had ik er zelf ook last van. Dat een blogje over een nieuwe computer *zomaar* veranderde in een filosofietje.

En dan gaat *ineens* je collega dood, en zit je met een dochter die het allemaal even helemaal niet meer ziet zitten. Poef, weg nieuwe generatie waarvan je zo hoopte dat zij de antwoorden wel hebben. Als die al gaat verzuchten: "Wat mij betreft mag de wereld in 2012 wel vergaan", waar blijf je dan als *ouwe* tobber.

Ik weet het, nu is alles ineens anders, zwart, gewoon echt even niet leuk meer. Als je je, ( ja, het moet echt 3x!)je hele leven de pestpokke mag werken, om vervolgens er door zo'n rotziekte gewoon ineens zomaar uitgetrokken kan worden, dan nogmaals: "What's the use?!?!?!" Zelfs als dat niet zo is, dan nog: What's the use?!?!?!?!?!"

En weet je wat het meest ironisch is? Aanstaande vrijdag hadden wij als team ons teamuitje gepland. Ook omdat een collega afscheid neemt, zij gaat gewoon lekker super verdient met de VUT, was dat in december gepland.En nu gaan we inderdfaad met het hele team op stap... Maar dan naar een crematorium. Is dat geen ziek grapje van het leven dan?!?!?

Tuurlijk heb ik mezelf en iedereen altijd voorgehouden dat je het leven zelf een beetje leuk moet maken. Maar het nadeel van die gedachte is, dat als het niet leuk is,dat dat dan aan jezelf zou liggen. Nou mooi niet. Nu even niet. Nu mag ik gelukkig even schoppen tegen alles wat er in deze wereld niet deugt. Slechte mensen, rotziekten, het ligt niet aan mij, het ligt aan alles, behalve aan mij!

Ik was vorige week het spoor al een beetje bijster, maar nu ben ik het echt even helemaal kwijt. Ik wil net als zus, een winterslaap. Even die deken over de kop trekken, en pas weer wakker worden als het zonnetje letterlijk, maar zeker ook figuurlijk weer schijnt.

Natuurlijk zijn er nog wel dingen in mijn leven die goed zijn. Maar ik heb nu wel het gevoel , dat omgekeerd evenredig geldt wat er altijd wordt gezegd van die donkere wolk, die zijn zilveren randje heeft. Mijn roze wolk heeft nu toch een lelijk donker randje. Misschien horen ze wel gewoon bij het leven, en zou je niet zo blij kunnen zijn met de goede dingen als er nooit iets vervelends gebeurde, bla, bla, bla. Geef mijn portie maar even aan Fikkie.

Ik kruip onder de dekens. Al is het alleen maar voor de nacht....

De tip van de dag is tijdelijk buiten gebruik. Als je de antwoorden niet meer hebt, en even geen weg meer weet met de wereld, kun je volgens mij beter even je mond houden....

1 opmerking:

  1. kop op meid dat kun je ook wel aan, je hebt al zoveel dingen overwonnen dus dit overwin je ook wel, blijf geloven in jezelf

    BeantwoordenVerwijderen