donderdag 10 november 2011

Beetje vakantie

Als ik hier in Apeldoorn ben, voel ik dat toch nog steeds als -een beetje vakantie-.De omgeving is ook echt zo anders dan in en om Rotterdam. Bovendien ben ik dol op bos, en zeker in in de herfst.

Wat gaat het toch snel. Er liggen echt al veel meer blaadjes op de grond dan nog aan de bomen hangen. Maar toch blijft het mooi, zeker, zoals ik eerder al schreef, als de bomen en takken zo mooi donker zijn van de mist.

Die is hier overigens toch de hele dag blijven hangen, wat het echt novemberachtig koud maakte.Vorig jaar kwam ik door een leeglopend accuutje  (van mezelf) en andere omstandigheden absoluut niet in kerststemming. Dochter had de geest ook niet echt gevonden, en zo hebben wij kerst vorig jaar een beetje overgeslagen. De kerstkaarten zijn de dag voor kerstmis de deur nog uitgeduwd, er is geen kerstboom gekomen, maar uiteraard hebben we ons jaarlijkse kerstdiner met vaders en de familie wel doorgegaan.Maar op de één of andere manier kijk ik er nu al zo naar uit.

En (mistige) dagen zoals deze helpen daar alleen maar meer aan mee. Sneeuw is niet perse wat voor mij de kerstsfeer typeert. Mist heeft dat voor mij meer. Zo'n grijze waas, super koud, lekker warm binnen dus, dat voelt voor mij als kerst!

Maar goed. Zo ver zijn we nog niet eerst nog maar een beetje herfsten, toch  Ik heb nog wat mooie foto's genomen vanmiddag....


En Vriend maar geduldig wachten als ik weer een mooi vergezicht of mooie paddenstoel zag....

We kwamen ook nog in Radio Kootwijk. Mijn foto is niet zo'n mooi vergezicht, maar dat had ook niet gekund. Als ik de foto van dezelfde plek had genomen, als die op de site vrees ik het gebouw er niet geheel zichtbaar op was geweest!Op deze manier is het wel een mooie studie in grijs! Heel apart ook om te zien trouwens.



Zoals ik al zei, de blaadjes liggen echt meer op de grond dan dat ze nog aan de bomen zitten, dat zie je hier heel goed!



En nog een mistig *vergezicht*.

Bij Radio Kootwijk staat trouwens ook nog een prachtig monument.


En als je zoveel mooie foto's bij elkaar ziet, dan is het toch net een beetje vakantie?



Tip van de dag: Lekkere warme kleding aan en er toch lekker op uit gaan!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten