donderdag 24 november 2011

Neeeeee

Jaaaaaa.... Het is echt waar. Ik zit nu op een gloednieuwe computer. Mijn eerste echte zelf gekochte, gloedjenagelnieuwe computer. Dat betekent natuurlijk ook dat ik nu dan eindelijk onder Windows 7 aan het werken ben. Tot nu toe heeft het nog niet echt super grote problemen opgeleverd. Sterker nog, het enige *probleempje* wat ik tegen kwam is al weer opgelost!

Waar heb ik al die tijd zo tegen op gezien?!?!? Behalve dat alles goed werkt, geen haperende muis meer, geen plotselinge herstart, midden in een belangrijk stukje typwerk ( mijn blog uiteraard!!), alle programma's die open staan allemaal even snel. Msn, muziek, diverse internetpagina's, alles kan tegelijk lopen! Geweldig.En eigenlijk, ehmmm, merk ik er verder niet zo veel van. Tenminste, ik kom helemaal niets tegen wat het niet wil doen.

Ach zo zie je maar.Een mens lijdt dikwijls het meest, door het lijden dat hij vreest.Ok, niet te veel eer naar mezelf, ik heb het tobben over zaken die nog niet gebeurt zijn niet uitgevonden, maar ik heb het hier en daar zeker wel bijgeschaafd en geperfectioneerd. Enne, hoe ouder ik wordt, hoe meer last ik er van krijg. Vroeger moest ik altijd lachen om mensen die niet tegen veranderingen konden. "Hoort bij het leven hoor, gewoon meedoen, alles verandert nou eenmaal"Dat waren zo'n beetje mijn dooddoeners, en nu? Nu moet ik die regelmatig mezelf voorhouden.

Wat is het ouder worden toch geweldig hè! Het is één grote reis, en het leuke daarvan vind ik dat je steeds vaker jezelf tegen komt.En het leukste van jezelf tegenkomen, want dat kan natuurlijk alleen maar in spiegels, is dat het lachspiegels zijn. Wat had ik vroeger een berg zekerheden. Ik was overal zo verschrikkelijk van overtuigd, nee, ik wist het wel hoor, anderen snapten er helemaal niets van. En langzaam maar zeker begin ik in een ander te veranderen. Ben ik degene die er steeds minder van begrijpt. Ben ik degene die steeds minder antwoorden weet.

Gelukkig staat er al weer een hele nieuwe generatie te trappelen. Misschien weten zij het wel allemaal beter 

Tip van de dag; Verwonder je!

1 opmerking:

  1. Zeer herkenbare uiteenzetting van iemand die over het leven nadenkt.

    Hans

    BeantwoordenVerwijderen