woensdag 9 november 2011

Lange dag.

Het zit erop. Voor deze maand is het grootste leed weer geleden.Mijn vijfdaagse werkweek.Ja, ik weet het, ik ben bevoorrecht, dat ik dat maar één keer in de vier weken heb, en misschien juist daarom ben ik altijd blij als het er weer op zit.

De dag begon werkelijk schitterend, met een zacht roze bewolkte lucht, prachtig weerspiegelend in de sloot.Niet geheel in volle pracht vastgelegd, maar in iedergeval om een idee te krijgen

Eigenlijk zag ik vandaag en beetje tegen de werkdag op, maar uiteindelijk, misschien mede omdat ik een vroegertje heb gekregen/genomen viel het niet alleen mee, maar was het zelfs erg leuk. Zo heb ik in het Somalisch leren tellen vandaag. Ik heb de cijfers van één t/m tien zelfs opgeschreven, maar het blokje waarop ik dat gedaan heb, heb ik helaas thuis laten liggen. dus dat komt nog wel een keertje. Ik moet ze natuurlijk voor volgende week woensdag wel *even* uit mijn hoofd leren. Leuk weetje is misschien wel, dat elf één-tien  is, en twaalf twee-tien. Meer had ik natuurlijk niet nodig en zei tegen de dame die het me vertelde, dus dertien is, en ik noemde de Somalische namen voor drie-tien, en zo ook met veertien en vijftien, en ze sprong bijna van haar stoel, zo leuk vond ze het dat ik dat zo snel door had.

De reden voor mijn vroegertje was, dat ik vandaag al richting Apeldoorn ging. Mijn *schoonmoeder* is vandaag jarig. Vijfenzeventig is ze geworden, en dat hebben we gevierd met een etentje. We hebben onbeperkt spare-ribs gegeten in de Boerenschuur.Het was zalig, absoluut, maar ik ben nu echies helemaal op.

Vijf dagen werken, gelijk op de trein naar Apeldoorn ( overigens wel dat geweldige boek van Sophie Kinsella , Wat spook jij uit? uitgelezen!), en vervolgens nog uit eten, ik ben moe.

Maar ik ben nu al heerlijk in Apeldoorn, en vrijdag gaan we door naar Texel. Even een weekendje uitwaaien.Enne, morgen? Dan ga ik eerst eens lekker uitslapen.......

Tip van de dag: (kon vandaag geen tip verzinnen, dus één *geleend* van dagelijkse gedachten)

Wacht niet op bijzondere momenten,

maar maak de gewone momenten bijzonder. 
(Olaf Hoenson)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten