woensdag 16 november 2011

Double take

Vandaag maar weer eens naar de bios geweest. Was weer hoog tijd. En er draait een film, die ik echt perse wilde zien.En ik was nog ....In Time...



Ik vond het voorstukje al zo intrigerend dat ik de film dus echt wilde zien, en ik ben zeker niet teleurgesteld. Zoals de trailer al zegt, in de niet al te nabije toekomst krijgen de mensen na hun vijfentwintigste nog één jaar.Maar alles wordt nu betaald in tijd. Als *salaris* krijg je extra tijd, maar huur, eten enz, kosten weer tijd. Duzzzz, het oude verhaal. De rijken leven(?!?!) voor altijd, en de armen sterven jong.

Het hele verhaal zit vol met uitspraken over tijd, die een dikke dubbele bodem hebben, en die je aan het nadenken zetten. Verder heeft de film alles. Spanning, emotie, romantiek, zelfs een beetje een Bonnie and Clyde-achtige wending. En omdat dat allemaal nog niet genoeg is, is de film min of meer in zwart wit gemaakt. Iedereen heeft zo'n beetje zwart of zwart/witte kleding. Op het grote feest flitst daar af en toe wat zilver en goud tussendoor. De -arme- arbeiders lopen voornamelijk in blauw. Het is een *gewone* kleurenfilm, maar de kleur die gebruikt wordt is minimalistisch. Aan het eind heeft de heldin een paars jurkje aan,maar wel van een zodanige tint paars dat hij naar zwart neigt.Overigens zit je zo'n beetje de hele film aan de ogen van Amanda Seyfried geplakt.Heel haar voorkomen past zo ontzettend goed in de film.

Kan niet anders dan helemaal lyrisch zijn over deze film!

En omdat ik er toch was, en er nog een sympathiek plaatsje vrij was, ook de Sneak Preview nog meegepakt. En bof ik even ( wanneer niet ) , het was de nieuwste film van Guillermo del Toro, Don't be afraid of the dark.



Een smakelijke remake van de uit 1973. Tja, wat zal ik daar over zeggen? Er zaten wat typisch Guilermo del Toro features in, zoals het werken met de pluisjes , de smakelijke gobelins. Een film voor de liefhebbers zal ik maar zeggen. Omdat het een Sneak Preview was, liepen er ook heel wat mensen weg voor de eerste vijf minuten verstreken waren. Nou waren die ook wel gelijk het meest verschrikkelijk, erger dan dat wordt het eigenlijk niet, maar een beetje begrijpen doe ik het wel. Maar ja, ik ben dol op horror, en Guilermo, dus ik heb genoten!

Tip van de dag: Als je wat tijd over hebt, ga dan naar In Time

Geen opmerkingen:

Een reactie posten