dinsdag 12 juli 2011

Tis ook nooit goed...

Ondanks dat ik blog, en digitaal fotografeer, en die graag met de computer bewerk, word ik wel eens moe van hoe snel de vooruitgang in de technologie gaat. Wat dat betreft begin ik een oude zemelaar te worden. Het is goed zo, er hoeft niet meer verbetert te worden, het werkt toch prima zo?!?!?!

Ik ben nog zo´n  dinosauriër wiens computer nog met XP werkten updates... Als ik er absoluut echt niet meer onder uit kom. Als het werkt en je weet hoe het werkt, dan moet je het met rust laten is mijn mening.

Toen ik hoorde dat we op het werk nieuwe telefoons kregen, MET INTERNET, bleef ik er bijna in. Ik had nog zo tegen mezelf gezegd: "Nu is het afgelopen, alleen nog maar een telefoon om mee te bellen en sms'en, ik wil géén telefoon met internet!" Maar ja, als de baas het wil, dan krijg je het gewoon. Wat was ik blij dat het gewoon een oerdegelijke Nokia bleek te zijn, met druktoetsjes, en niks nie touchscreen en enge qwerty toetsenbordjes. Pfff, zucht van verlichting. Ik hoef er tenslotte ook niet mee het internet op. Tenminste... nog niet.

En dan. Ja, dan haal ik eigenlijk ineens mijn eigen verhaal onderuit. Want die technologie gaat lang nog niet snel genoeg. Vandaag sneeuwde het weer eens in mijn werkwijk. Niet wit, maar geel ( zie je nou dat Yellow gelijk heeft, Snow can be yellow) Het sneeuwt nl uitgebloeide lindebloesem. En daarom zou je nu eigenlijk, als je op de foto klikt moeten ruiken hoe zalig dat geurt....


Ik ben dol op lindebomen . Ze geuren zo zalig, en als ze volop bloeien, maken ze ook geluid.Dan gonzen ze nl. Uiteraard is dat niet de boom zelf, maar het schijnt dat de bijtjes net zo dol op de linde zijn als ik. Het gonst er dan letterlijk van de werklust. Dat dat niet altijd even gezond is, zoveel werklust, heb ik vandaag gezien, want in de stroken uitgebloeide bloesem zag ik het volgende


Allemaal dode bijtjes Niet alleen deze twee, maar in de goot lagen overal dode bijtjes. Ik weet het wel, da´s nu eenmaal het lot van werkbijtjes, maar toch....

Maar goed, ik dwaal af. Kom op computer-techneuten, wanneer krijgen wij geurplaatjes?!?!?! U weet wel, net zoiets als vroeger, van die plaatjes waar je over kon wrijven dat je dan de bloemetjes die erop stonden kon ruiken...

Overigens, kreeg net berichtje van mijn trouwe fan. Dat ze zo genoten had van de prachtige foto van gisteren, en dat ze het zo jammer vond dat er geen geluid bij zat. Maar dat hebben ze dan wel al, plaatjes die ook geluid geven. Ehhh filmpjes heet dat

Tip van de dag: Zoek een lindeboom en gebruik je neus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten