zaterdag 16 juli 2011

Wát doet een cardioloog?!?!?!

Vrijdag was ik met mijn moeder naar het ziekenhuis. Niks ernstigs, *gewoon* controle. Ieder half jaar moet ze terug komen bij de cardioloog, dus dat doen we dan maar. We waren lekker op tijd, en het zag er erg rustig uit in de wachtkamer. Tante was mee als taxi, en omdat ze na het ziekenhuis nog even met mijn moeder zou gaan winkelen. Dus zaten we gezellig met z'n drietjes te keuvelen. Die tijd dat we te vroeg waren was natuurlijk zo om.

Maar we kwamen maar niet aan de beurt. En die meneer Snoei, die nu al twee geroepen was, die kwam maar gewoon niet. Het meisje dat enigzins vertwijfeld naar deze heer op zoek was, had ook al gegrapt dat wij drie dames waren, dus zeker niet meneer Snoei. Nou ja, de volgende dan maar dacht ze, en toen die bijna klaar was toch maar weer op zoek naar die meneer Snoei.

Langzaam maar zeker begon ik nattigheid te voelen. Dus ik naar de balie en heel beleefd gevraagd of de dokter erg uitliep, omdat we zo lekker op tijd waren, en de tijd van onze afspraak nu toch al ruimschoots verlopen was.... "Ja," zei het andere meisje achter de balie," ik weet nog dat U de kaart neerlegde....."

En wat bleek? Een  van de dames had een verkeerd dossier bij de kaart van mijn moeder gepakt, ze begonnen wel allebei met een S.... Dus ik zei vrolijk tegen mijn moeder: "Komt U maar meneer Snoei, da's even apart, ik dacht dat we hier bij de cardioloog zaten"

Ach, zo een beetje humor tussendoor in een ziekenhuiswachtkamer kan nooit kwaad.

Gelukkig waren alle controles weer in orde, en mocht mijn moeder zelfs een pilletje minder gaan slikken.

En onze volgende afspraak? 11-11-'11, om 11:00 uur....

Tip van de dag; Pas op voor dokters......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten