dinsdag 26 juli 2011

Brrrrr....

Vanmorgen toen ik opgestaan was schrok ik een beetje. Wat was het nog donker.... Niet echt donker , donker natuurlijk, maar niet zo lekker licht 's morgens als het in de zomer hoort te zijn.

De zomer is zich voor hij goed en wel begonnen is, al weer bezig terug te trekken. Hou me ten goed, ik heb niets tegen regen, en kan ook prima tegen kou, maar ik vind het verschrikkelijk als het donker is als ik op moet staan.Kom toch al zo slecht mijn bedje uit, en als het donker is heb ik er helemaal zoveel moeite mee.

Dus vanaf hier een kleine smeekbede:

Alsjeblieft zomer, nog een paar ochtenden zoals gisterenochtend. Lekker zonnetje, over mistige velden!

Want echt, ik heb geen hekel aan de regen. Hoe vies, en alles doordrenkend de motregen van vandaag ook was, het levert wel weer dit soort mooie plaatjes op....


Omdat die motregen zo zachtjes neerkomt, vormt hij strengen parels in alle spinnenwebben die overal hangen. Tussen de bloemen, maar ook die aan een antenne van een auto, die blijkbaar al een tijdje ongebruikt voor een deur staat.

Wie kan er nu aan zoiets moois voorbijlopen?!?!?!

Tip van de dag: Zie de pareltjes in de natuur!

PS....... Soms heeft de natuur ook hele andere pareltjes. Het is te eng voor woorden, maar als je het van naderbij beschouwd toch eigenlijk ook weer zo prachtig. Laatst had dochter een vliegbeestje te pakken. Dit , toch wel indrukwekkende ehhh ja wat is het eigenlijk?!!?!!?

Als je goed kijkt, dan zie je dat het op een liniaal ligt. Het vliegebeest is 3 cm lang, en de *angel* ook 1 hele centimeter! En dat mag legaal in Nederland rondvliegen

Maar ja, wat is het nou, kom daar maar eens achter. Lang leve het internet, want ze hefet het toch nog gevonden. Het blijkt een Reuzenhoutwesp te zijn, en de enorme *angel* is dus helemaal geen angel, maar een legbuis.Deze legboor is totaal ongevaarlijk, zij kan er niet mee steken, maar die is bedoelt om de eitjes tot wel meer dan een centimeter diep in een sparrenboom te steken.

Wat is de natuur toch prachtig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten