zondag 10 juli 2011

Heb je zin.....


"Hoi Irene, heb je zin om een stukje te gaan touren." Dat was wat er in het smsje stond wat ik vanmorgen om half tien van scooterbuur las. En aangezien het zalig weer was, en ik al onder de douche geweest was, hoefde ik daar niet lang over na te denken.

Helaas kon ik geen hele dag, want mijn moeder is vandaag ook jarig en dat zouden we 's middags met een BBQ bij mijn zus vieren, maar tot twee uur had ik wel de tijd, dus genoeg om er een leuk ritje van te maken. The Elroyman ook nog even gevraagd offie misschien zin had om mee te gaan, maar die vond de vertrektijd iets te snel. Toen ik dat aan dochter en vriend ( die was blijven slapen) vertelde hadden die er niet zo'n moeite mee, en stonden die na een goed kwartier ook klaar om mee te gaan.

En zo stonden we dus om tien uur met drie scooters en vier mensen beneden voor ene klein tourtochtje. Allemaal nog even aftanken, en gaan maar. Vriend van dochter is van origine een Zweed, die nu in Haarlem woont, dus die vond het wel leuk om hier een mooie rit te gaan maken. .


Op de pont richting Kinderdijk vertelde ik hem, dat hij nu wel een *very Dutchie piece of Holland* zou krijgen te zien.


Maar dat liep even anders. Want op dat punt nam onze trip een enigzins Drs P-achtige wending aan. Dochters scoot wilde nl niet meer starten..... Snel van de pont af geduwd, en maar kijken wat er aan de hand was.

Uiteindelijk kregen we hem wel weer aan de praat, maar om er nu nog een goede drie uur mee te gaan touren, nee, dat durfden we niet. Maar gelukkig hebben wij ( dochter en ik) onze eigen particuliere SSD ( scooter service dienst) mét ruilscooter, waar we vlak bij zaten. Snel langs paps gegaan, de Vitality tegen de PeopleS geruild en we konden, voor de derde keer overvaren.


Op naar één van de most Dutchiest pieces of Holland......(klik op de foto om te vergroten)

Daarna heerlijk stukje over de dijk, overvaren bij Schoonhoven, terwijl dochter *haar* Zweed allerlei wetenswaardigheden vertelde over het landschap waar we langs reden. Zie je wel, alles wat ik er ooit in gepompt heb is toch nog ergens goed voor geweest.

Na Schoonhoven langs de Vlist naar Haastrecht, en toen via een illegaal paadje ( fietspad) richting het achteraf weggetje langs Hekendorp weer richting Gouda. En dat je een illegaal paadje neemt, dat moet je uiteraard ook gelijk weten, we stonden voor een open brug!

En wat er dan wel weer grappig was aan dat bruggetje. Het stond open, maar geen bootje te bekennen. Wij daar wat te drinken gepakt, bruggetje ging dicht, maar ik stond net wat leuks te vertellen over Oudewater, en met dat we zo gezellig stonden te kletsen, ging het bruggetje weer open. En nog steeds geen boot. Nee, die kwam pas toen het bruggetje weer dicht ging!



In Gouda hebben we nog een lekker ijsje gegeten en zo stonden we precies vier uur later weer voor het flat.

Alles bij elkaar was het een heerlijk rustig ritje, door een prachtig stukje Nederland, en dat zomaar op een zondagmorgen, naar aanleiding van één smsje...

Tip van de dag: The early bird catches the worm ( of had ik die pas ook al?!?!?!) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten